Istražuje se čak mogućnost njihove zabrane.
Nakon što su dva tinejdžera umrla u zapaljenoj Tesli jer im spasioci nisu mogli pomoći na vreme, Holandija i Nemačka su počele da raspravljaju o zabrani ručki na vozilima koje se uvlače.
Istovremeno, mnogi brendovi automobila kopiraju Teslin dizajn i tehnologiju. Nemačka savezna agencija za transport (KBA) istražuje moguću zabranu ili izmene propisa za kvake na vratima vozila.
Nemački mediji su istakli nesreću u kojoj su učestvovala dva osamnaestogodišnjaka u Tesli Model S. Sedamnaestogodišnjak i dva vojna oficira u prolazu više puta su pokušavali da uđu u automobil koji se puši, kako kroz gepek tako i kroz bočna vrata, kako bi izvukli onesvešćene mladiće.
Ova tragedija je izazvala debatu oko električnih kvaka na vratima. Postavilo se pitanje da li bi 18-godišnjaci preživeli da su kvake na vratima automobila drugačije dizajnirane?
Nemački mediji izveštavaju o nekoliko drugih fatalnih Teslinih nesreća u Evropi i Sjedinjenim Državama koje navodno uključuju dizajn ručke. Nekoliko proizvođača automobila je kopiralo Teslu i lansiralo takve ručke.
Sistem za otvaranje vrata radi elektronski i oslanja se na baterijsko napajanje. Ako se vazdušni jastuk aktivira, vrata bi se trebala automatski otključati.
Tesla u svojim priručnicima priznaje da možda nije uvek moguće otvoriti vrata “u zavisnosti od vrste nezgode”. U hitnim slučajevima, putnici moraju da ih otključaju ručno, što nije uvek lako.
Spolja se vrata mogu otvoriti samo električnim putem. Ako su vrata zaključana i nema struje, postoji samo jedna opcija – razbiti prozore.
Drugi proizvođači automobila kao što su Mercedes, Hyundai i Land Rover kopirali su Teslin dizajn vrata, što zabrinjava nemačke vlasti.
Neki se oslanjaju na mehaničko rešenje, dok BMW i Mercedes koriste isto rešenje kao Tesla, odnosno električne ručke.
Teslino evropsko sedište se nalazi u Holandiji, gde se Teslini modeli testiraju i odobravaju od strane Holandske uprave za transport. Njihovo odobrenje važi širom EU.