14. Januara 2023.

Rotacioni motor ponovo u jednoj Mazdi, ali sa drugačijom ulogom

Jedan od najvećih problema sa električnom krosoverom MX-30 je činjenica da je domet bio prilično skroman, sa mogućnošću prelaska manje od 100 km. Sada Mazda trajno rešava taj problem ugradnjom tehnologije sa kojom je tradicionalno povezana – rotacionim motorom.

Nova verzija dobila je oznaku MX-30 e-Skyactiv R-EV, a zvaničnu premijeru imala je na sajmu automobila u Briselu.

Benzinski Vankelov motor sa direktnim ubrizgavanjem od 830 ccm ima visok stepen kompresije od 11,9:1. Razvija 75 konjskih snaga pri 4700 o/min i 116 Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.

Međutim, točkove pokreće isključivo elektromotor sa 167 KS (125 kW) i 260 Nm obrtnog momenta, a rotacioni benzinac funkcioniše kao generator koji napaja elektromotor strujom kada se baterija isprazni.

Automobil ima rezervoar za gorivo od 50 litara i bateriju od 17,8 kWh, što je dovoljno za ukupnu autonomiju u vožnji od 600 km.

Mazda veruje da će vlasnici uglavnom koristiti MX-30 kao električno vozilo jer smatra da bi čisto električni WLTP domet od 85 km u kombinovanom ciklusu trebalo da bude dovoljan za jedan prosečan dan korišćenja u urbanoj vožnji.

Inače, MX-30 do 100 km/h ubrzava za 9,1 sekundu. Početna cena ovog automobila u Nemačkoj je 35.990 evra.

Zanimljivo je da se na nekim tržištima kao što su Japan i Australija, ovaj krosover prodaje sa “lakim” hibridnim 2.0-litarskim benzinskim motorom.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare