U vreme kad se često predstavljaju novi električni automobili, a SUS motori se prilagođavaju novim propisima, novi benzinski motor je velika vest.
Mercedes-Benz je otkrio detalje o novom benzinskom motoru, kodno nazvanom M 252. Dakle, predstavljen je motor koji će u manjim automobilima biti na početku ponude.
M 252 je 1,5-litarski četvorocilindrični motor sa 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom. Otto motor, čiji se proces sagorevanja temelji na Milerovom ciklusu, biće dostupan sa 136 KS, 163 KS i 190 KS.
Uz to, pomoć elektromotora osigurava 27 KS i 85 Nm obrtnog momenta. Prenos snage je preko novog osmostepenog menjača, a osim prednjeg pogona nudiće ga se i s vozilima sa pogonom na sve točkove.
Četvorocilindraš koji je poprečno ugrađen spreda trebalo bi da zauzima malo prostora. Snaga koju generiše električni motor skladišti se u litijumskoj bateriji od 48 volti, sa kapacitetom do 1,3 kWh, smeštenoj ispod vozačevog sedišta.
Električni motor podržava benzinski motor u nižem području obrtaja. U gradskom saobraćaju trebalo bi da omogući električnu vožnju do brzine od 100 km/h, a rekuperacija se odvija u interakciji sa svih osam nivoa prenosa.
Osim toga, elektromotor služi kao pogon za start-stop funkciju, koja bi trebalo da radi gotovo neprimetno za putnike. Zahvaljujući novoj izolaciji, M 252 bi trebalo da bude vrlo tih.
Kao dalje tehničke funkcije, Mercedes pominje aluminijumsko kućište kolenastog vratila sa tehnologijom Nanoslide i glavu cilindra sa poluintegrisanim razvodnikom, kao i turbopunjač sa varijabilnom turbinom.
Prvi model sa motorom M 252, proizvedenim u Kini, biće novi CLA, koji će biti lansiran u leto 2025, ali s električnim pogonom. Nekoliko meseci kasnije, verovatno početkom 2026. godine, kupcima će se kao alternativa ponuditi i ovaj benzinski motor usklađen s normom Euro 7.