25. Januara 2025.

Rezervni točak – da ili ne? Evo šta kažu vozači

Proizvođači automobila sve češće izostavljaju rezervne točkove iz standardne opreme svojih modela i zamijenjuju ih setovima za krpljenje guma.

To možda jeste legitimno, ali često nije dovoljno, naročito kada su oštećenja na gumi ozbiljnija. 

Šta o tome misle vozači?

Očekivano, smatraju da takva praksa nema previše smisla. Automobilska asocijacija (AA) u Velikoj Britaniji sprovela je veliku anketu na uzorku od 10.000 članova o pitanju rezervnih točkova.

AA je objavio da 82 odsto ispitanih članova smatra da je rezervni točak neophodan, posebno na lošim putevima, punim rupama, kakvih, prema njihovim riječima, ima dosta u Velikoj Britaniji (i ne samo tamo).

Kako bi skratili vrijeme koje njihove patrole za pomoć na putu provode rješavajući takve probleme, čelnici i zaposleni AA žele povećati svijest o mogućnosti naknadne kupovine rezervnog točka, nakon što automobil napusti salon.

Polovina ispitanih vozača izjavila je da bi rado platila za rezervni točak, dok je više od trećine reklo da nisu sigurni kako se koristi oprema za krpljenje guma.

“Ranije, kada bi se guma na vozilu probušila, naše patrole bi jednostavno zamijenile točak i omogućile članu da nastavi putovanje. U novije vrijeme, pošto su proizvođači odlučili da ugrade setove za napumpavanje umjesto rezervnih točkova, našim patrolama može biti potrebno nekoliko sati da riješe isti problem”, kaže mehaničar Kris Vud iz AA.

Preporučuje se da vlasnici koji imaju rezervni točak provjere da li je ispravan (odnosno da nije ispumpan), dok oni koji ga nemaju treba da razmisle o kupovini, prenosi b92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare