Trka za Veliku nagradu Abu Dabija, na kojoj je Lando Noris osvojio titulu šampiona Formule 1, predstavlja i kraj jedne ere – ere DRS sistema.
DRS, odnosno Drag Reduction System, uveden je 2011. godine i koristio se kao pomoć vozačima da lakše pretiču rivale na stazi.
Sve do kraja ove sezone mogao se aktivirati na unapred određenim deonicama na stazi, ali samo u slučaju da vozač ispred ima prednost manju od sekunde.
Princip DRS-a je bio prilično jednostavan – zadnje krilo se “otvori”, te se na taj način smanjuje otpor zraka, a maksimalno se brzina mogla povećati do 12 kilometara na sat.
Prvi je DRS u istoriji F1 upotrebio Dženson Baton 2011, a poslednji Kimi Antoneli upravo u Abu Dabiju.
Antoneli je imao samo četiri godine kada je Baton ušao u istoriju.
Umesto DRS-a sada i pomoć vozačima pristiže MOM (Manual Override Mode), koji radi na principu aktivacije snage električnog motora.
Zadnje krilo se neće “otvarati”, čime će se zadržati stabilnost bolida na stazi, a MOM će davati dodatnu snagu bolidu koja će se koristiti za prestizanje.
Vozač iza će moći aktivirati MOM u krugu ukoliko na tački detekcije u prethodnom krugu bude unutar jedne sekunde za bolidom ispred sebe.
Važno je napomenuti da je najavljeno i da će na nekim trkama za korištenje MOM-a biti i drugačiji uslov što se tiče vremena zaostatka za bolidom ispred.
Za razliku od DRS-a, MOM nema unapred definisane delove staze na kojem se može koristiti, te će vozači sami birati kada će dodavati dodatnu snagu svom motoru.
Ukupno će se u jednom krugu uz pomoć MOM-a moći dodati 350 kilovata snage, što prevedeno u brzinu znači da će maksimalna brzina bolida uz pomoć MOM-a po nekim projekcijama biti čak i do 30 km/h biti veća u odnosu na bolid ispred koji ne koristi MOM.
Najprostije objašnjeno, uz DRS sistem koji je narušavao stabilnost bolida na stazi vozači su maksimalno mogli dobiti 12 km/h prednosti u odnosu na bolid ispred, dok će korištenjem MOM-a dobiti dodatnih 30 km/h prednosti, bez narušene stabilnosti, što bi trebalo znatno olakšati prestizanja.
Novine u F1 će biti i u promeni određenih pravila, pogonske jedinice i nove aktivne aerodinamike.
Stižu i nove ekipe, Audi i Kadilak sa Ferarijevim motorom, dok će Honda pokretati Aston Martin umesto Red Bul.
“Bikovi” će sada snagu dobijati od Forda, dok Mercedesovi agregati menjaju Renoove u Alpini.
B92.