U odnosu na gume punjene vazduhom, gume bez vazduha trebalo bi da budu manje bučne, i to do 10 dB.
Zbog toga, ali i činjenice da se takve gume ne mogu probušiti, u svetu se razvijaju na nekoliko mesta.
Švedski naučnici u VTI-ju najavljuju da će do kraja godine dovršiti razvoj novih guma za kamione koje nisu punjene vazduhom. Projekat je trajao 3,5 godine i planiran je završetak ove, a finansirala ga je EU.
Naučnici najavljuju da su karkteristike ovakvih točkova smanjenje rizika od akvaplaninga, ali i manji otpor kotrljanja od običnih guma. Testovi su pokazali da se otpor smanjuje za čak 35 posto, što bi pozitivno moglo da utiče na potrošnju goriva.
Nedostaci su što imaju preveliku težinu – zaštita od rđe čelika je najveći krivac, a samo jedan točak ima 150 kilograma, i to je nešto na čemu će se još raditi.
— rolendimion (@rolendimion) June 29, 2024
Foto: Shutterstock/Standret
Izvor: B92