Nemački Deep Drive razvio je efikasne i jeftine motore koji su sada na testu u BMW električnim modelima nove generacije, poznatijim i kao Neue Klasse.
Revolucionarna tehnologija sa električnim motorima direktno u glavčinama točkova, uskoro bi mogla da se nađe u proizvodnji.
Prednosti uključuju manju potrošnju, manju težinu, a ovi motori zauzimaju i manje prostora. BMW navodi da automobili mogu biti 150 kg lakši u odnosu na današnje modele.Novi elektromotor koji BMW testira ima dvostruke rotore, što bi trebalo da mu omogući određene prednosti u odnosu na današnje elektromotore. Stator pokreće i spoljni i unutrašnji rotor. Zajedno sa BMW-om, DeepDrive testira motore u prototipovima.
Motori su već testirani u novom BMW električnom kupeu.
“Motori DeepDrive uglavnom su premašili najavljene karakteristike. To je neobično u tako ranoj fazi sa potpuno novom tehnologijom”, rekao je Karol Virsik, voditelj koncepta i tehnologija u BMW Grupi.
Novi motori, koje je DeepDrive razvio u saradnji sa Continentalom, smešteni u točkovima biće 20% efikasniji od današnjih centralno smeštenih elektromotora. Svaki motor teži 35kg i nudi zasebnu kontrolu obrtnog momenta.
Jedan nedostatak je, međutim, veća masa točka koja može narušiti udobnost i trajnost, a teško ih je i integrisati sa današnjim komponentama vešanja i kočnica.
Prednosti ovakvog motora su u tome što nema potrebe za diferencijalom ili pogonskom osovinom, i što se smanjuju gubici snage. Kaže se da nemačka tehnologija može da koristi disk i bubanj kočnice, a motor bi trebalo da stane u standardni 19-inčni točak.
Nemački motor ima najveću snagu od 204 KS i pogonski obrtni momenat od 1.500 Nm. To mu daje najveću snagu od preko 800 KS za automobil sa pogonom na sva četiri točka, ali kontinuirana snaga po motoru je 109 KS.