4. Jula 2023.

Renault u ulozi kralja promocije efekta „deja vu“

Pravi luksuz će uvek biti prostor. Ovo je slogan koji je Renault izabrao za novu generaciju Espacea. Ova formula odražava slogan „Šta ako je pravi luksuz prostor?“, korišćen za prethodne generacije vozila.

Krajem 2020. dijamantski brend je iz ormara izvukao čuvene „automobile za život“ („des voitures à vivre”) i muziku „Johnny and Mary“ Roberta Palmera, koja je korišćena osamdesetih. Muzika je ponovo upotrebljena 2021. za Arkanu.

Francuska marka je pre par godina prolazila kroz težak period, potresena padom Karlosa Gona i ogromnim finansijskim gubicima. Kada je stigao sredinom 2020. godine, Luka de Meo je radio na planu oporavka grupe.

I generalno, kada želite da se ponovo pokrenete, najbolja strategija je da prizovete slavnu prošlost. Snažan vetar nostalgije tako duva nad Renaultom. „Renaulution“ je počeo sa novim logom – reinterpretacijom onog koji je 1972. zamislio umetnik Vazareli.

I nostalgija će biti u rangu, sa najavljenim velikim povratkom modela 4L i R5! Tokom predstavljanja prototipa 5, Renault je objavio sledeće: „Duša brenda dolazi iz njegovih korena. Bez odlaska u prošlost, mora ostati vezana za nju i iz nje crpiti inspiraciju da ponovo otkrije duh slavnih vremena”. Ne može biti jasnije.

Sve je reciklirano, dobri oglasi, vozila koja su obnovljena… i uspešne ideje. Luka de Meo je očigledno bio inspirisan receptima koji su funkcionisali tokom njegove profesionalne karijere. Tako je uveliko radio na oživljavanju Fiata 500, i koji je čak uspeo da se transformiše u električni. De Meo je stoga potvrdio sličan projekat u „Renou“ i očigledno se nada sličnom popularnom uspehu sa novim izgledom R5.

Nema govora o tome da se radi samo neo-retro, ​​koji će biti rezervisan za gradske modele. Za ostatak asortimana, dizajn će se promeniti. Nakon ere krivina koje je nosio Lorens van den Eker, krive koje su se na kraju vrtile u krug, vraćaju se u ugaonu eru. Da bi udahnuo novi život svom dizajnu, Renault je ulovio Žila Vidala, čoveka koji je ponovo probudio dizajn Peugeota i od 3008 napravio gusku koja je nosila zlatna jaja.

Uspeh koji je, čini se, mnogo inspirisao Renailt, do te mere da njegov novi kompaktni SUV, Austral, ima besni prizvuk 3008 u svojoj silueti! Čovek se pita da li je Žil Vidal imao reči o ovoj temi kada je stigao u svoju novu kancelariju. Ali nadamo se da neće, jer je Žil Vidal najbolji za kopiranje Žila Vidala!

To je moglo da se vidi tokom predstavljanja njegove prve kreacije za Renault – coupe SUV Rafale. Sa svojim oblicima iscrtanim više pravilom, odiše dobrim Peugeotovim izgledom. Doduše, „Lav“ već nije imao monopol nad uglovima, ovaj je, na primer, već sledio tendenciju Lexusa. Ali mnoge karakteristike i detalji Rafalea podsećaju na 408.

Nabori na karoseriji sa strane i duž haube su slični. Isto važi i za Renaultovu novu rešetku, farove i svetlosni potpis. Ovu estetsku promenu najavio je koncept Scenic, čiji su naplaci veoma slični onima kod modela 408. Žil Vidal je ipak smislio da da priznanje Seatu, nekadašnjoj firmi Luke de Mea, koristeći rukom pisani font za naziv modela.

To što dizajneri imaju trikove je normalno, uostalom, Lorens van den Eker je radio na krivinama koje je doneo iz svog prethodnog iskustva u Mazdi. Ali to što novi modeli previše podsećaju na one glavnog konkurenta, više je sramotno. Renault je bolji od toga, a Žil Vidal je sigurno u stanju da to uradi.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare