Pandemija kovida 2020. godine bila je prekretnica u automobilskoj industriji. Proizvođači su primetili da njihov profit pada i, suočeni sa lošim izgledima, doneli su drastične odluke. Jedna od njih je bila odlaganje održavanja uobičajenih sajmova automobila u Evropi. Nakon što se svet zauvek oprostio od Sajma automobila u Ženevi, Sajam automobila u Parizu obećava da će povratiti svoju izgubljenu suštinu. Sajam će biti veliki i Renault je već dao mali pregled onoga što dolazi.
Sajam automobila u Parizu ponovo će otvoriti vrata 14. oktobra. Prvi put od 2019. francuska prestonica će na nedelju dana postati centar automobilskog sveta. Kineski brendovi su već potvrdili veliko prisustvo i, logično, francuski proizvođači ne žele da propuste priliku da pokažu svoju snagu. Očekuje se duga lista kompanija, iako se među njima ne pojavljuju pojedina poznata imena kao što su SEAT, CUPRA ili Lamborghini. Sve tri marke iz VW grupe potvrdile su da neće biti prisutne.
Renault će biti tu i ponovo ima nameru da stvori nešto o čemu će se pričati. Otkako je Luka de Meo stigao na čelo brenda, retro esencija je stalni izvor inspiracije. Ponovna pojava modela kao što je Renault 5 bila je ključna za francuski brend. Električno vozilo je već dostupno u salonima, a prve jedinice će biti isporučene u narednih nekoliko nedelja. R5 je otvorio vrata koja Parižani žele da iskoriste u potpunosti. Već su potvrđeni i drugi retro modeli, kao što su Twingo i R4. Sam De Meo je bio zadužen za najavu njihovog dolaska.
Međutim, ovoga puta govorimo o mogućem dolasku koji se mnogo manje očekuje. Renault je izazvao glasine nakon objavljivanja tizer-fotografije automobila u Parizu. U njemu se vrlo malo može videti, ako ne i ništa. Engleski mediji tvrde da je reč o koncept-automobilu. Izložbeni automobil će biti predstavljen na francuskom sajmu i mogao bi da najavi dolazak ugašenog Renaulta 17. Na ovaj način bi Renaultova retro porodica nastavila da se upotpunjuje novim jedinicama. Informacije o ovoj temi su minimalne.
Kreacija je razvijena u saradnji sa francuskim dizajnerom Orom Itom, koji je ranije radio sa drugim brendovima kao što su Citroen, Nike i Heineken, između ostalih. Tizer pokazuje dvostruki far i veoma usku rešetku. Ovo je bilo više nego dovoljno da se najavi povratak R17, koji je bio u prodaji sedamdesetih i koji se odlikovao linijom kupea, troja vrata i prisustvom dva okrugla fara na prednjem delu. Njegov sportski pristup bio je naglašen položajem njegovog motora (smešten napred) i pogonom na zadnje točkove.
AutoRepublika