Nakon skoro tri decenije na tržištu, konvencionalni Megane je pod pritiskom elektrifikacije nedavno ugašen. Ipak, trovolumenski GrandCoupe se provukao ispod giljotine i još uvek se prodaje u nekoliko evropskih zemalja, uključujući i Bosnu i Hercegovinu i Srbiju.
Kako navodi Klix.ba, kompaktni Renault Megane s motorima na unutrašnje sagorevanje je prestao da se prodaje na gotovo celom evropskom kontinentu. Model koji je lansiran polovinom devedesetih proizvodio se u četiri generacije skoro 30 godina.
Renault je s lansiranjem Megana od starta ponudio niz različitih karoserijskih varijanti kako bi zadovoljio što širi profil kupaca. Konfigurator je pored petovratnog hatchbacka obuhvatao varijante s troja vrata (coupe), zatim Cabrio, pa karavan i sedan, da bi isto ime poslužilo za monovolumenski Megane Scenic, a na kraju i električni Megane E-Tech. U našem regionu je uvek bila zanimljiva verzija Sedan, koja je s trećom generacijom preimenovana u Fluence, odnosno u elegantni GrandCoupe u poslednjem izdanju.
Budući da je Renault preko noći penzionisao Megane, malo je čudo što je GrandCoupe preživeo, ali samo u nekoliko zemalja, uključujući i jedno EU tržište. Iako je Renault bacio karte na elektrifikaciju i u poslednje vreme komercijalizuje baterijske novitete, kupci u BiH, Srbiji i Češkoj su zadržali elegantnu limuzinu s motorima na unutrašnje sagorevanje.
Megane GrandCoupe se proizvodi u Turskoj i ispunjava novi sigurnosni standard GSR2 i zato se može prodavati i u EU. Zanimljivo je da se od nedavno ponovo prodaje na češkom tržištu koje je, pretpostavljamo zahvaljujući popularnosti Octavije, postalo poslednje EU utočište za limuzine.
Česima su na raspolaganje stavljena dva paketa opreme, ali samo jedan benzinski agregat, dok se u BiH i Srbiji još uvek nudi i dizel. S proizvodnjom u Bursi, Megane GrandCoupe je dostupan s 1.3 TCe benzinskom verzijom od 140 KS, odnosno s dizelskim dCi sa 115 KS. Kupcima se automobil nudi sa šestostepenim ručnim ili sa sedmostepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom, poznatim pod skraćenicom EDC.
Elegantna kupe limuzina sa zahvalnim prtljažnikom zapremine 550 litara u Češkoj je dostupna od 18.760 evra, što je povoljnije od ponude u BiH i u Srbiji (cenovnik za Srbiju na sajtu Renault.rs).
Izvor: Klix.ba / Renault
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault