Nakon skoro tri decenije na tržištu, konvencionalni Megane je pod pritiskom elektrifikacije nedavno ugašen. Ipak, trovolumenski GrandCoupe se provukao ispod giljotine i još uvek se prodaje u nekoliko evropskih zemalja, uključujući i Bosnu i Hercegovinu i Srbiju.
Kako navodi Klix.ba, kompaktni Renault Megane s motorima na unutrašnje sagorevanje je prestao da se prodaje na gotovo celom evropskom kontinentu. Model koji je lansiran polovinom devedesetih proizvodio se u četiri generacije skoro 30 godina.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/renault-gc-11.jpg)
Renault je s lansiranjem Megana od starta ponudio niz različitih karoserijskih varijanti kako bi zadovoljio što širi profil kupaca. Konfigurator je pored petovratnog hatchbacka obuhvatao varijante s troja vrata (coupe), zatim Cabrio, pa karavan i sedan, da bi isto ime poslužilo za monovolumenski Megane Scenic, a na kraju i električni Megane E-Tech. U našem regionu je uvek bila zanimljiva verzija Sedan, koja je s trećom generacijom preimenovana u Fluence, odnosno u elegantni GrandCoupe u poslednjem izdanju.
Budući da je Renault preko noći penzionisao Megane, malo je čudo što je GrandCoupe preživeo, ali samo u nekoliko zemalja, uključujući i jedno EU tržište. Iako je Renault bacio karte na elektrifikaciju i u poslednje vreme komercijalizuje baterijske novitete, kupci u BiH, Srbiji i Češkoj su zadržali elegantnu limuzinu s motorima na unutrašnje sagorevanje.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/208233-renault-gc-11111.jpg)
Megane GrandCoupe se proizvodi u Turskoj i ispunjava novi sigurnosni standard GSR2 i zato se može prodavati i u EU. Zanimljivo je da se od nedavno ponovo prodaje na češkom tržištu koje je, pretpostavljamo zahvaljujući popularnosti Octavije, postalo poslednje EU utočište za limuzine.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/208232-renault-gc-1111.jpg)
Česima su na raspolaganje stavljena dva paketa opreme, ali samo jedan benzinski agregat, dok se u BiH i Srbiji još uvek nudi i dizel. S proizvodnjom u Bursi, Megane GrandCoupe je dostupan s 1.3 TCe benzinskom verzijom od 140 KS, odnosno s dizelskim dCi sa 115 KS. Kupcima se automobil nudi sa šestostepenim ručnim ili sa sedmostepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom, poznatim pod skraćenicom EDC.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2024/06/208231-renault-gc-111.jpg)
Elegantna kupe limuzina sa zahvalnim prtljažnikom zapremine 550 litara u Češkoj je dostupna od 18.760 evra, što je povoljnije od ponude u BiH i u Srbiji (cenovnik za Srbiju na sajtu Renault.rs).
Izvor: Klix.ba / Renault
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault