Zanimljivo je da su prve tri generacije razvijene u saradnji sa firmom Matra, dok su kasnije bile isključivo delo Renault inženjera.
Nova, šesta generacija, više nije MPV, odnosno miniven, već je postala krosover. Na neki način, ona je zamena za Renault Koleos.
U suštini, to je verzija Austral kompaktnog krosovera sa dugim međuosovinskim rastojanjem i nekim manjim izmenama u dizajnu.
Dok automobili imaju tendenciju da rastu u svim pravcima i povećavaju masu, novi Espace se bori protiv trenda jer je 14 centimetara kraći i 215 lakši od minivana koji zamenjuje.
Takođe je 32 milimetra niži i ima prostraniji treći red, ali možete ga imati i sa samo pet sedišta.
Dostupan preko električnih vrata prtljažnika, tovarni prostor varira od 159 litara u varijanti sa svih sedam sedišta na mestu, do 1818 litara u konfiguraciji sa pet sedišta i preklopljenim drugim redom.
Renault navodi da je zapremina od 777 litara dostupna u modelu sa pet sedišta kada su zadnja sedišta gurnuta do kraja napred.
Dodatnih 39 litara za skladištenje je dostupno u celoj kabini za manje predmete.
Da bi kabina bila još prostranija, kupci se mogu odlučiti za masivni stakleni krov dimenzija 1,33 x 0,84 metara.
Veličina točkova je 19 ili 20 inča u zavisnosti od nivoa opreme. Čak i najjeftiniji ima 12,3-inčni digitalni instrument tablu i 12-inčni ekran osetljiv na dodir, dok 9,3-inčni head-up ekran mora da se doplati.
Vašim uređajima nikada neće ponestati struje, jer osim podloge za bežično punjenje, i para 12V utičnica, postoje dva USB-C porta za svaki red.
Kao i kod Australa, novi Espace nije dostupan sa dizel motorom. Umesto toga, ovaj SUV pokreće 1,2 hibrid.
Reč je o potpunom hibridu čiji trocilindarski benzinac isporučuje 130 KS i 205 Nm, dok elektro-motor raspolaže sa 70 KS i takođe 205 N.
Tu je i drugi elektro-motor, koji je, zapravo, starter-generator od 25 KS i 50 N. Njegov zadatak je da pokrene SUS motor i da pomaže prilikom promene brzina.
Ukupna snaga hibridnog sistema je 200 konja.
Uvođenjem hibridnog pogona, francuska marka tvrdi da je smanjila potrošnju goriva za čak 40 procenata na 4,7 litara / 100 km uz odgovarajuću emisiju CO2 od 105 g/km.
Pošto je efikasnost bila prioritet, performanse nisu sportske. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 175 km/h.
Osim što ima sofisticiranije zadnje multilink oslanjanje, Renault Espace ima još jednog asa u rukavu u poređenju sa većinom mainstream SUV-ova u svom segmentu.
Može da se pohvali upravljanjem na zadnjim točkovima kako bi se krug okretanja smanjio na 10,4 metara poput Clia.
Inače bi bilo 11,6 metara bez ovog sistema, koji usmerava zadnje točkove do pet stepeni u suprotnom smeru od prednjih pri brzinama do 50 km/h.
Pri većim brzinama, zadnji točkovi se pokreću do jednog stepena u istom smeru kao i prednji radi poboljšane stabilnosti.
Renault će ovog proleća početi da prima porudžbine za novi Espace. To nije jedino ime minivana koje se pretvara u SUV jer će Scenic slediti njegov primer 2024. godine, i to isključivo kao EV.