Ovaj auto bi trebalo da ima ključnu ulogu u tome da električni automobili konačno postanu i emocionalno privlačni proizvodi. Osim multimilionskih električnih hiperautomobila sa 2.000 KS poput Rimac Nevere, električna vozila su i dalje izbor zasnovan isključivo na razumu.

Da li će se ikada desiti da će električni automobili ostati poželjni i kao polovnjaci, jer nude nešto tehnički, vizuelno i emocionalno jedinstveno? I to po ceni koja nije potpuno van svake realnosti. Renault 5 Turbo 3E bi mogao da bude upravo takav auto.

Originalni Renault 5 Turbo je apsolutna ikona, proizvedena u 4.857 primeraka. Sa svojim širokim bokovima, centralno postavljenim motorom sa 160 KS na 900 kg i neponovljivim šarmom osamdesetih, postao je pravi kolekcionarski san. Zato i ne čudi što cene danas dostižu i do 150.000 evra.
“Turbo 3E” ime dolazi od toga što je duhovni naslednik R5 Turbo1 iz 1980. i R5 Turbo2 iz 1983. Slovo “E” je, naravno, tu da naglasi električni pogon.

Konstruisan je na potpuno novoj aluminijumskoj šasiji, razvijenoj samo za ovaj model. Karoserija je u potpunosti od karbona i šira je čak 26 cm od standardnog R5 E-Tech Electric. Auto je duplo duži nego što je širok.
Pogon je ono što bi trebalo da oduzima dah — dva elektromotora u točkovima, svaki sa 200 kW snage (ukupno 540 KS) i 4.800 Nm obrtnog momenta na točku! To omogućava preciznu kontrolu, Torque Vectoring i drift mod. Auto ima elektro-hidrauličnu ručnu kočnicu, preuzetu direktno iz koncepta.

R5 Turbo 3E ubrzava do 100 km/h za 3,5 sekundi, a inženjeri najavljuju da će serijska verzija stići do “stotke” za 3 sekunde. Maksimalna brzina: 270 km/h.
Baterija od 70 kWh koristi posebnu 800-voltnu arhitekturu sa DC punjenjem do 350 kW i AC punjačem od 11 kW. Puni se od 15 do 80% za 15 minuta. Domet: više od 400 km prema WLTP-u, ali cilj je da izdrži nekoliko krugova na stazi i brzo se napuni.

Unutra su dva velika ekrana iz standardnog R5 i sportski volan iz Alpine A290. Ima četiri režima vožnje i četiri nivoa rekuperacije. Na volanu je crveno dugme koje aktivira drift mod. Sedišta su od ugljeničnih vlakana i izgledaju kao konceptualna umetnost.
Cena? Renault ćuti. Kažu da će to biti “najpristupačniji superautomobil na tržištu”…
Planirano je 1.980 primeraka, u čast godine kada je izašao originalni R5 Turbo. Isporuke kreću u prvoj polovini 2027.

Magazin.auto.rs