Ipak, ne treba ga zvati direktnim naslednikom stare “četvorke”, jer to više nije onaj spartanski hečbek kakav je bio nekada.
Osam miliona! Toliko je “četvorki” Renault prodao u više od 100 zemalja tokom 30 godina proizvodnje originalnog modela.
Lansiran 1961. godine, ovaj ekonomični automobil bio je zakasneli odgovor na Citroen 2CV, ali ipak je postigao veliki komercijalni uspeh širom sveta.
Preživeo je do 1994. godine, kada ga je već pregazilo vreme, a sada se i zvanično vratio.
Ne treba ga zvati direktnim naslednikom stare “četvorke”, jer to više nije onaj spartanski hečbek kakav je bio u prvoj verziji.
Pre nekoliko godina najavljen konceptom 4EVER Trophy, produkcijski model je u suštini krosover verzija preporođenog Renaulta 5, koji je debitovao početkom godine.
Osim dodatnih zaštitnih elemenata na spoljašnjosti, koji sugerišu da je reč o krosveru, još jedna zgodna karakteristika je električni klizni krov od tkanine koji priziva u sećanje svog prethodnika.
Renault 4 E-Tech ima “kutijastu” karoseriju nalik originalnom R4.
Francuski proizvođač automobila uložio je napore da prenese neke vizuelne detalje koje pamtimo sa starog modela, kao što su zaobljeni farovi ili prepoznatljiva trodelna stop svetla.
Vrata prtljažnika, poput onih na klasičnom modelu, produžena su do donjeg dela karoserije radi dodatne praktičnosti, a da bi se olakšalo utovar/istovar stvari, poklopac prtljažnika novog modela se završava u zadnjem braniku.
Otvor gepeka je samo 61 centimetar od tla.
Sa dužinom od 4,14 m, preporođeni Renault 4 je pozicioniran između modela Clio i Captur.
Širina vozila je 1,8 m, a visina 1,57 m. Odstojanje od tla je 18 cm.
Unutrašnjost izgleda poznato, s obzirom da je u velikoj meri preneta iz Renaulta 5.
Pošto je krosover veći, njegov prtljažnik nudi sasvim solidnih 420 litara, što je znatno više od onogh u R5.
Pored toga, međuosovinsko rastojanje je produženo na 2,62 m, tako da ima više prostora za noge za putnike pozadi.
Kontrolna tabla sadrži 10,1-inčni digitalni ekran ispred vozača i 10-inčni displej osetljiv na dodir u sredini.
Srećom, još uvek postoje fizičke komande “klime” ispod centralnih ventilacionih otvora.
S obzirom da koristi istu mehaničku platformu AmpR Small kao i R5, novi krosover retro dizajna nudi se sa sličnim pogonskim sistemima.
U pitanju je elektromotor sa dve izlazne snage: 122 KS (90 kW) i 225 Nm, odnosno 150 KS (110 kW) i 245 Nm.
Ako se odlučite za snažniji motor, Renaultu 4 E-Tech će biti potrebno manje od osam i po sekundi da dostigne brzinu od 100 km/h.
Za ubrzanje od 80 do 120 km/h biće potrebno manje od sedam sekundi.
Dostupne su i dve veličine baterija: 40 kWh i 52 kWh. Renault procenjuje maksimalnu autonomiju na 400 km u slučaju veće, dok manja nudi oko 300 km dometa.
Kada se isprazni, baterija se može dopuniti na DC punjaču snage do 100 kW. U ovom slučaju, biće potrebno pola sata da se napuni od 15% na 80% kapaciteta.
Podržano je i AC punjenje od 11 kW.
Renault kaže da najlakša konfiguracija R4 teži relativno skromnih 1.410 kilograma.
Taj broj će se povećati kada počnete da dodajete opcionu opremu i veći paket baterija.
Nakon debija pred posetiocima Salona automobila u Parizu 2024, novi R4 će se naći u prodaji u Evropi sledeće godine.
Cene će biti poznate naknadno.
B92.