Jedna od najvećih mana električnih automobila danas je, uz cenu, produženo vreme punjenja.
Proizvođači ovaj problem žele da premoste povećanjem snaga punjenja, ali postoji i manji broj onih koji su “vođeni razumom”.
Pre svega, tu je Lotus koji se gotovo nikad nije razbacivao snagom, a još manje masom. Lotus Elise je najbolji primer “sportiste” minimalnih gabarita i mase, a koji je i ovde bio uzor, piše Indeks.
Kompanija koja stoji iza projekta je Nyobolt, a nisu izabrali neki veliki SUV i nakrcali ga ogromnim baterijama, već je u pitanju mali kupe sa baterijom od svega 35 kWh, koja pruža 250 km dometa.
Još prošle godine je punjenje baterije na ovom automobilu trajalo oko 6 minuta, a ove godine su to vreme spustili na rekordnih 4 minuta i 37 sekundi.
Ovim se dodaje 195 km dometa, a prema Nyoboltu, to je dvostruko više od najbržih brzina punjenja koje su trenutno dostupne u serijskim vozilima.
Inače, Nyobolt je izveo više od 4.000 punjenja na bateriji što je ekvivalent od gotovo milion pređenih kilometara, a njen kapacitet je pao na 80%.
Ovaj automobil zasad služi kao “demonstrator tehnologije”, ali je nepoznato hoće li ikad biti ponuđen u prodaji.