8. Januara 2024.

Registrovano upozorenje u avionu: “Veoma haotičan događaj”

Piloti aviona kompanije Aljaska erlajns prijavljivali su ranije tri puta da u letelici gore lampice koje upozoravaju na pritisak u kabini njihovog aviona.

Podsetimo, avion je u petak morao prinudno da sleti na aerodrom u Portlandu nakon što se otkinuo deo trupa letelice.

Predsednica američkog Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB) Dženifer Homendi potvrdila je kasno sinoć da se lampica za signaliziranje kvara sistema automatske regulacije pritiska palila 7. decembra, 3. januara i 4. januara, ali je rekla da nije jasno da li je bilo veze između tih događaja i onoga što se desilo u petak, prenosi Rojters.

na je potvrdila i da je memorija snimača razgovora u kokpitu aviona bila maksimalno popunjena.

Prema njenim rečima, snimač podataka o letu i diktafon iz pilotske kabine poslati su, u okviru istrage, u NTSB laboratorije, ali komunikacija u kokpitu nije bila dostupna jer prethodni podaci nisu bili obrisani.

“To je veoma haotičan događaj. Prekidač za CVR (snimač glasa u kokpitu) nije bio u operativnom stanju tokom leta”, navela je Homendi.

Kompanija Aljaska erlajns je donela odluku da nakon ovog incidenta ograniči letove na dugim destinacijama iznad vodenih površina kako bi letelice, u slučaju potrebe mogle brzo da slete prinudno.

Niko od 171 putnika i šest članova posade koji su bili u avionu Boing 737-9 MAKS kompanije Aljaska erlajns nije povređen, saopšteno je ranije iz te kompanije.
Deo aviona koji je otpao tokom leta u nedelju uveče je pronašao vlasnik kuće u svom dvorištu, saopšteno je iz NTSB.

Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) u subotu je naredila privremeno prizemljenje 171 aviona Boing 737 MAKS 9 na kojima je instaliran isti tip kabinskog panela.

Kompanija Aljaska erlajns potom je saopštila da je juče otkazala 170 letova i još 60 danas, dodajući da će se otkazivanja nastaviti u prvoj polovini ove nedelje.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare