Oduvijek se znalo da je razvoj igara za Xbox seriju S gejming konzola problematičan zbog tehničkih ograničenja hardvera i sistema funkcionisanja „vanila“ konzole.
Programerske optimizacije su oduvek bile potrebne za igre na Xbox Series S konzolama zbog čega je Microsoft zahtevao ispunjenje određenih uslova prilikom razvoja ovih naslova, a sve kako bi obezbedio istovremenu kompatibilnost takvih igara i sa jačom Xbox X serijom gejming konzola. Međutim, izgleda da je manje moćna konzola, zapravo veći problem nego što se mislilo, sudeći bar po nekim nedavnim komentarima.
Govoreći na Twitter-u, direktor komunikacija programerske kuće Remedy Entertainment, Tomas Puha, prokomentarisao je razvoj igara za Xbox S konzolu, rekavši da „oseća bol“ koji proživljava Larian Studio.
Naime programeri još uvek punom parom rade na verziji Baldur’s Gate 3 igre za Xbox X/S kako bi uspešno implementirali opciju podeljenog ekrana u co -op režimu igranja i kako bi sve funkcionisalo savršeno glatko na slabijoj verziji konzole.
Xbox Series S zadaje sve više glavobolje programerima igara
Prema njegovim rečima, objavljivanje naslova koji dobro rade na „vanila“ konzoli, nije samo stvar optimizacije, jer razvoj mora da uzme u obzir tehnička ograničenja sistema i to od samog početka razvoja igre. To je ona vrsta posla koju nijedan programer ne želi da radi na početku procesa. Iako razvoj za dve trenutne generacije Microsoft konzola možda ne zvuči drugačije od optimizacije za različite hardverske konfiguracije računara, nije baš tako lako, kao što se stvari jednostavno rešavaju na različitim PC konfiguracijama.
XboX Series S je oduvek bio na udaru kritika zbog svojih tehničkih ograničenja, ali kako igre postaju sve složenije i zahtevnije, tako i ova ograničenja postaju sve veći problem. Kao što je gore pomenuto, Larian Studios još uvek ne može sa preciznošću da odredi vremenski okvir za izlazak Baldur’s Gate 3 verzije igre za Xbok X i S seriju konzola, jer se pokazalo da je igranje u kooperativnom modu sa podeljenim ekranom na konzoli sa slabijim hardverom, veliki izazov.
Iako je studio obećao da će obezbedi ažuriranje do kraja godine, sada je to nakon ovih izjava pod velikim znakom pitanja. Sa sve više igara koje imaju problema u pogledu ispravnog rada na Xbox S konzoli, biće zanimljivo videti kako će Microsoft reagovati i hoće li konačno ukinuti obavezni paritet funkcija između slabije i jače verzije Xbox verzija konzole. Nešto što su pojedini studiji za razvoj igara zahtevali od kompanije Microsoft pre nekog vremena, prenosi Eurogamer.
Izvor: Benchmark