10. Maja 2023.

Ram 1500 (vjerovatno) penzioniše V8 u korist novog „šestaka“

U originalnom izdanju se proizvodio tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, pre nego što je otišao u istoriju, što se desilo onda kada su debitovali strožiji zakoni na račun izduvnih gasova i potrošnje goriva.

Chrysler ga je ponovo oživeo 2003. godine i od tada je činio kičmu njegove celokupne ponude. I američka javnost ga je obožavala pošto se nudio u gotovo svakom moćnom modelu Dodgea, Rama, Jeepa i Chryslera.

Većina njih je bila radne zapremine 5,7 litara, ali će kompanija nastaviti da podiže zapreminu i naravno snagu. U vreme pisanja ove priče još uvek postaje specijalna izdanja kao što su Hellcat i Demon sa preko 800, pa i hiljadu „konja“ ispod haube.

Ali slično kao i početkom sedamdesetih godina, i ovaj put će državni zakoni sahraniti Hemi. Štaviše, neki modeli poput Dodgea Chargera i Challengera i Chryslera 300 će u penziju na kraju godine, što će ostaviti po koji Jeep i Ram kao jedina vozila sa Hemijem kao opcijom. Kolege sa sajta Motor Trend sada pišu da će bestseler celog Stellantisa takođe izgubiti Hemi do 2025. godine. Reč je o Ramovom pikapu gde je 5,7-litarski benzinac dostupan sa 395 konjskih snaga, odnosno 410 „grla“ ako je uparen s većim 6,4-litarskim benzincem.

Vest zapravo i nije toliko loše prirode pošto Chrysler, to jest Stellantis, u svojoj ponudi ima motor koji će učiniti Hemi starom vešću. Reč je o novom 3,0-litarskom turbobenzincu sa šest cilindara u rednoj konfiguraciji sa kodnom oznakom Hurricane. Već se u ugrađuje u luksuzni terenac po imenu Jeep Grand Wagoneer i pruža daleko impresivnije brojke.

Ona bazna razvija 420 konjskih snaga i maksimalnih 635 Nm obrtnog momenta dok moćnije izdanje stiže sa 510 „grla“ i maksimalnih 678 Nm obrtnog momenta. Možda jedini problem leži u podatku da Chrysler u svojoj ponudi ima samo osmostepeni automatski menjač, što je za dve brzine manje nego što nudi konkurencija iz Forda i General Motorsa, ali tako nešto nije predstavljalo problem u prošlosti, pa ne vidimo zašto bi sada.


Dok je opšte verovanje da Amerikanci najviše vole atmosferske motore umesto onih sa turbo punjačem ili kompresorom, Fordov velikan F-150 je pokazao da se mogu navići i na moderniju tehnologiju. Štaviše, turbobenzinci sa šest cilindara čine oko 60% ukupne prodaje modela s indeksom F-150, dok je ostatak raspoređen na atmosferski benzinac sa šest cilindara i preostali V8.

General Motors takođe nudi 2,7-litarski turbobenzinac sa četiri cilindra u svojim modelima Chevrolet Silverado i GMC Sierra, pa navika kupca Rama da zamene Hemi sa Hurricaneom ne bi trebalo da bude dramatična.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare