Nekada davno, čovek po imenu Ferdinand Porše bio je direktor kompanije Autro-Daimler u mestu Viner Nojštat, u Austriji. Jedan od automobila koje je tamo napravio, ADS-R, pokazuje njegovu fascinaciju brzinom.
Porše je želeo da dokaže kako može da napravi relativno skroman automobil, ali da se to vozilo istovremeno takmiči sa većim i moćnijim od sebe. Ovu ideju podelio je sa fanom automobilizma po imenu Aleksander Jozef Graf Kolovrat-Krakovski, poznatijem kao Saša.
Tako je započela proizvodnja četiri primerka koji su se zvali ADS-R, a ime “Saša” stoji na prednjem grilu u čast ovog dobrotvora. Upravo zato, ove automobile često i zovu Saša.
Automobil ima “samo” 49 KS, ali kada znamo da teži jedva 600 kg, onda se vidi da ima dovoljno snage da bude pošten trkački automobil svog doba.
Ne da ima dovoljno snage, već je Saša, može se reći, bio prava “raketa” u vreme kada je harao drumovima. Učestvovali su u trci Terga Florio 1922. godine. Završili su na prvom i drugom mestu u klasi “1.1-litaraca”, a treći je morao da odustane zbog problema sa motorom.
Četvrti automobil, opremljen 1.5-litarskim motorom, ušao je u “slobodnu klasu”, gde se takmičio protiv neuporedivo moćnijih trkača, i bio je na 19. mestu u generalnom poretku.
Danas, jedan od ova četiri primerka je najstariji automobil u voznom stanju koji se nalazi u muzeju klasika brenda Porsche – a iz kompanije su odlučili da ga provozaju upravo Viner Nojštatom. Pogledajte na snimku ispod kako je to izgledalo.