Ikona dinamičnosti i inovacija.
BMW Serije 3 bio je pionir nove kategorije vozila, postavljajući standarde u bezbednosti, tehnološkim inovacijama i dizajnu.
Takođe, ne treba zaboraviti da se radi o najprodavanijem premijum automobilu na svetu.

Prvi BMW Serije 3 (E21) predstavljen je 1975. godine, označivši početak nove ere kada je reč o nomenklaturi BMW modela.
U pitanju je bila jednostavna kombinacija brojeva, iz kojih se lako prepoznavao model i zapremina motora. Tako je započet najuspešniji automobil BMW-a svih vremena.

Za promociju ovog modela iskorišćen je Olimpijski stadion u Minhenu, a od njega se očekivalo da nastavi uspeh Serije 02, koja je dominirala tržištem prethodnih deset godina.
BMW-ov razvojni tim punih pet godina radio je na dostojnoj zameni, što je kompaniju koštalo tada čak 35 miliona nemačkih maraka (DEM) – ulaganje kakvo BMW dotad nikada nije napravio kada je u pitanju novi model.

Rezultat je bio moderan dizajn s prepoznatljivim “bubrezima”, koji su se prvi put pojavili na Seriji 5, dok je celokupni dizajn potpisao Paul Bracq.
Nova “trojka” nadmašila je svog prethodnika u svim dimenzijama, a podvozje je bilo sportski podešeno, uz istovremeno viši nivo luksuza i prostranosti enterijera – kombinacija koja je u to vreme bila jedinstvena na tržištu.

Najveće iznenađenje bila je odluka da Serija 3 bude ponuđena samo sa dvoja vrata, što je u to vreme bio hrabar presedan u klasi.
Tehničke inovacije i bezbednost
BMW je posebnu pažnju posvetio pasivnoj bezbednosti, ističući u prodajnim brošurama da je prvi put ponudio vozilo sa projektovanim zonama gužvanja.
Unutrašnjost je bila revolucionarna – potpuno novi kokpit bio je blago okrenut prema vozaču, što će decenijama ostati prepoznatljiv BMW-ov potpis.

Ispod poklopca motora nalazili su se četvorocilindarski agregati zapremine 1573, 1766 i 1990 cm³, sa oznakama: 316, 318, 320 i 320i.
BMW 316 imao je 90 KS i težinu od samo 1010 kg, što mu je omogućavalo odlične performanse.

BMW 318 raspolagao je sa 98 KS, dok je BMW 320 imao 109 KS.
BMW 320i bio je vrh ponude – sa direktnim ubrizgavanjem goriva razvijao je 125 KS, što ga je učinilo favoritom i za DTM trke.
Dvolitarski modeli bili su prepoznatljivi po dvostrukim prednjim svetlima, koja su povećavala agresivan dizajn automobila.
Ulazak u “prvu ligu” – šestocilindarski modeli
Na IAA salonu automobila u Frankfurtu 1977. godine, BMW je predstavio 320/6 i 323i, modele sa šestocilindarskim motorima, koji su postali san snova svih BMW entuzijasta.
BMW 323i sa 2.3 litarskim motorom i direktnim ubrizgavanjem K-Jetronic razvijao je 143 KS, što mu je omogućavalo maksimalnu brzinu od 190 km/h.

Ovaj motor bio je izuzetno miran, potentan i tehnološki napredan, a njegov razvoj koštao je dodatnih 110 miliona DEM.
Statistika uspeha
Pet godina nakon lansiranja, prodaja BMW-a Serije 3 bila je impresivna:
- BMW 320i bio je najprodavaniji model sa 31% udela u prodaji.
- BMW 316 zauzeo je 27%, dok je 318 imao 24% udela.
- BMW 323i držao je 18% tržišta, iako je bio najskuplji model.
Istraživanja su pokazala da je 77% kupaca kupilo “trojku” zbog njenih performansi, 65% zbog upravljivosti, dok je 64% kupaca istaklo dizajn kao ključni faktor.
Čak 80% vlasnika smatralo je da nakon pet godina na automobilu ne treba ništa menjati, dok je dvotrećinska većina kupaca izjavila da planira ponovo da kupi BMW.
Do 1983. godine, kada je proizvodnja prve generacije E21 završena, izrađeno je 1.364.039 primeraka, uključujući 4.595 kabrioleta iz radionice Baur.
Nikada do tada nijedna BMW modelska linija nije ostvarila tako veliki uspeh.
B92.