8. Maja 2023.

Prvi serijski hibrid sa TNG-om je e.Volution Space

Proizvođači tipuju na različite tehnologije: hibride i plug-in hibride sa benzinskim ili dizel motorima, kao i na gorivne ćelije i na vodonik; ali do sada se nijedan proizvođač ili startap nije usudio da se okrene konceptu hibrida s pogonom na TNG. Nemci iz firme e.Volution GmbH su to postigli na avangardnom SUV-u po imenu e.Volution Space.

Pre no što nastavimo, dodali bismo da je u neformalnoj prestonici juga Srbije, u Nišu, taksi prevoz uglavnom oslonjen na Toyotine hibride koji imaju ugrađen pogon na TNG

Elem, izgled modela Space izaziva poglede, ali mnogo je zanimljivija činjenica savladavanja svih izazova u pitanju prostora. Firma nudi dve varijante dimenzija, kako bi ponudila veliki prostor za pet do osam putnika, pri čemu ovaj poslednji ima tri reda sedišta u rasporedu 2+3+3.

DIMENZIJE
DUŽINA4.092 MM/4.920 MM
Širina1.920 mm
Visina1.940 mm
Međuosovinski razmak/

Nemačka firma nije obelodanila zapreminu prtljažnika, ali ukazuje na veoma izdašnu cifru koja se može proširiti i čak pretvoriti u pikap, uklanjajući zadnje panele i deo krova. Unutrašnjost se ne razlikuje mnogo između konceptnog automobila i serijskog modela, predstavljajući veliki ekran koji zauzima minimalističku kontrolnu tablu, sa finim tunelom za prenos sa pravim i neophodnim kontrolama.

Ali mnogo interesantniji je njegov pogonski sklop, prvi koji serijski ima pogonski sistem koji uključuje dve elektrifikovane osovine koje razvijaju maksimalnu snagu od 190 KS svaka, rezervoar za TNG i rezervoar za benzin, i litijum-jonsku bateriju kapaciteta od 40 kWh. Iako baterija nudi maksimalnu autonomiju od 150 kilometara, zbog čega e.Volution GmbH procenjuje da će njihov model u velikoj većini slučajeva biti potpuno bez emisija.

Startap je takođe konstruisao mali jednocilindrični motor na TNG kao produžavač autonomije kojim uspeva da proširi maksimalni domet na 600 kilometara, dok puni litijum-jonsku bateriju. Sa napunjenim rezervoarima, autonomija se povećava na 750 kilometara, iako za paljenje i zagrevanje motora koristi i benzin. U e.Volutionu procenjuju da autonomija može da dostigne i do 1. 000 kilometara.

Baterija koja ima sistem brzog punjenja za koji je potrebno samo pet minuta, a nudi i opciju fotonaponskog solarnog krova, kao i komplet sa kojim možete dostići maksimalnu brzinu od 160 km/h, opteretiti maksimalno 650 kilograma i, istovremeno i vučni kapacitet do 3,5 tone.

e.Volution GmbH je dizajniran da ponudi vek trajanja do 50 godina, pet puta duže od konvencionalnog automobila, i spreman je da izađe na tržište. To će učiniti tokom 2025. godine, prvobitno namenjen zajedničkoj mobilnosti i samo uz pretplatu, po stopi od 1.000 evra mesečno, što uključuje održavanje, zimske gume i osiguranje.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare