Od Škode smo i ranije čuli najavu o prezentaciji više „zelenih“ proizvoda koje bismo videli u narednim godinama. Prisetimo se prvorođenog baterijskog modela marke, krosovera sa siluetom kupea po imenu Enyaq, i navedimo da je njegova prodaja u Evropi otpočela u jesen 2020. SUV je utemeljen na modularnoj arhitekturi germanske grupacije MEB i po konstrukciji je najbliža svojta Volkswagenovom modelu ID.4. Kako bilo, sada se rad na razvoju novih električnih vozila ubrzava.
Jedan od najavljenih Škodilaka bi trebalo da bude električni SUV u gabaritnom razredu u kom je aktivan Karoq. Planirano je da takav kompaktni krosover debituje u drugom polugodištu sledeće godine, dok bi prodajna ofanziva započela narednog leta Gospodnjeg. Nema zvaničnih informacija o četvorotočkašu u razvoju, ali to nije smetalo pomenutoj redakciji da pusti mašti na volju.
Španci veruju da će stil novog krosovera biti pod vidnim uticajem onog što prošlo leto videsmo na konceptu zvanom Vision 7S, s tim da je izvesno da glavni junak ove priče neće naslediti ništa s aktuelnih i pominjanih Enyaqa i Karoqa. Zato je vidljiva sličnost anticipacije nove Škode sa prikazanim prototipom, i to u najpre u prednjoj zoni gde se ističe reljef na haubi s ispisanim imenom marke na ivici poklopca motora. Slično su osmišljene i prednje svetlosne grupe i tradcionalna maska hladnjaka.
A onda vidimo da je i odbojnik napred drugačije stilizovan, onako u skladu s aktuelnim trendovima češkog brenda, a suprotno od viđenog na konceptu koji je poslužio kao očigledna inspiracija. U donjoj zoni branika su integrisani maleni usisnici vazduha s matricom saća, dok su karoserijski dodaci od crne, nefarbane plastike svuda oko vozila. Ručice za otvaranje vrata su zaista moderno zamišljene.
Zanimljivo je i to što specijalizovani automobilski novinari veruju da će i veći krosover koji bude stigao iz Škode biti sličnog stila kao ovaj manji (i kao koncept Vision 7S), a da će se razlike ticati samo stražnjice. Dva krosovera će se razlikovati i po bočnim zastakljenim panelima.
Pirinejski medij navodi da će novitet koji je dat na renderu, po svemu sudeći, poneti ime Škoda Elroq i da će biti montiran u fabrici grupacije Volkswagen izgrađenoj u Španiji. Karoq bi nastavio da se proizvodi sve do (skorog) prestanka mogućnosti proizvodnje konvencionalnih vozila na Starom kontinentu.
Preliminarni podaci otkrivaju da će Elroq biti utemeljen na platformi MEB + kao unapređenoj verziji Vokswagenove arhitekture za masovno proizvedene električne automobil. Dužina noviteta će verovatno biti skromnija od 4,5 metra. Očekuje se da će najavljeno vozilo Škode dobiti i veliki monitor s ekranom osetljivim na dodir, a koji bi služio za praćenje podešavanja infomrativno-zabavnog sistema.
Novi krosover će biti ponuđen i kao dvomotorni elektromobil u rasponu snage od 176 do 299 konjića. Kapacitet trakcione baterije bi mogao biti 90 kWh (od čega bi funkcionalno bilo 85 kWh). Ti podaci indikuju autonomiju od oko 600 kilometara.
(AutoRepublika)