U smelom potezu koji bi i te kako mogao pozitivno da se odrazi na budućnost kompanije, BMW Motorrad je predstavio dugo očekivani R 1300 GS za 2024. godinu, obeležavajući početak nove ere za kultnu GS seriju.
U srcu R 1300 GS je legendarni dvocilindarski bokser motor, sada kompaktniji i moćniji nego ikada ranije. Sa zapreminom od tačno 1.300 kubika, ovaj moćni agregat isporučuje 107 kW (145 KS) na 7.750 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 149 Nm na 6.500 o/min. Ovo predstavlja najsnažniji bokser motor ikada koji je krasio jedan BMW motocikl.
Inovativni dizajn motora uključuje menjač smešten ispod agregata i novi raspored pogona bregaste osovine, doprinoseći impresivnom smanjenju težine od 12 kg u poređenju sa prethodnikom.
Šasija novog R 1300 GS pretrpela je značajnu transformaciju. Glavni okvir je napravljen od čelika i nudi vrhunsku krutost, dok je zadnji prešao na laganu strukturu od livenog aluminijuma. Dopunjujući ove promene, nova EVO Telelever vođica prednjeg točka sa fleksibilnim elementom i revidirana EVO Paralever vođica zadnjeg točka poboljšavaju preciznost upravljanja i stabilnost u vožnji.
Opciono elektronsko dinamičko podešavanje vešanja (DSA) dinamički prilagođava prigušenje i brzinu opruge, pružajući izuzetnu udobnost i sigurnost u vožnji na različitim terenima. Sistem čak kompenzuje različita opterećenja, pružajući uzbudljivo iskustvo vožnje bilo solo, s putnikom ili prtljagom.
Novi R 1300 GS nudi vozačima veću fleksibilnost uz niz opcija. Prilagodljiva kontrola visine vozila osigurava optimalnu udobnost bez kompromisa po pitanju dinamičkog upravljanja. Ljubitelji terenske vožnje će ceniti povećanje hoda od 20 mm i dostupno sportsko vešanje dizajnirano posebno za GS.
Motocikl uvodi standardni izbor od četiri režima vožnje, uključujući novi Enduro režim skrojen za avanture van puta. Bilo da se krećete po mokrim putevima ili tražite maksimalnu efikasnost goriva, R 1300 GS prilagođava vašim željama.
U skladu sa posvećenošću bezbednosti, R 1300 GS je standardno opremljen Matrix LED farovima. Ovi najsavremeniji farovi, sa prepoznatljivim dizajnom, osvetljavaju put sa neuporedivom jasnoćom. LED pokazivači pravca integrisani u štitnike za ruke i opcioni sistem Headlight Pro koji podešava snop tokom skretanja dodatno poboljšavaju vidljivost.
Novi R 1300 GS uvodi opciju asistenta za vožnju, sveobuhvatni bezbednosni paket koji se sastoji od aktivnog tempomata (ACC), upozorenja o prednjem sudaru (FCV) i upozorenja o promeni trake (LCV). ACC omogućava vozačima da podese željenu brzinu i razdaljinu praćenja, dok FCV sa intervencijom kočnice i LCV poboljšavaju izbegavanje sudara i bezbednost pri promeni trake.
Tu je i širok spektar opcija za različite ukuse. Osnovna varijanta oličava suštinu GS legende, sa kompaktnim dizajnom i suštinskom funkcionalnošću.
Trostruka crna varijanta odiše muževnošću sa ekskluzivnim površinama, dok model GS Trophy, ofarban u Racingblue metalik sa upečatljivim crvenim i belim akcentima, predstavlja vrhunac performansi i junaštva na terenu. Varijanta Option 719 Tramuntana kombinuje zlatne felne s ukrštenim kracima sa elegantnom Aurelius Green metalik bojom i pedantno izrađenim komponentama od brušenog aluminijuma.
R 1300 GS je spreman da postavi nove standarde u svetu avanturističkih motocikala, kombinujući nasleđe, inovacije i prilagođavanje kako bi vozačima ponudio neuporedivo iskustvo.
Motomagazin.rs