Toyota Hilux Champ debitovala je na svetskoj sceni u novembru prošle godine na Tajlandu. Dizajniran za tržišta u razvoju, ovaj model predstavlja pristupačniju i konstrukcijski fleksibilniju alternativu šasijskom pikapu Toyoti Hiluxu.
Hilux Champ ima šasijsku konstrukciju, nezavisno prednje ogibljenje sa dvostrukim poprečnim ramenima i zadnje ogibljenje sa lisnatim oprugama. Kabina Hiluxa Champa odiše robusnošću, inspirisana klasičnim terencima Toyote, dok je unutrašnjost jednostavna, čak i rudimentarna – analogna instrument tabla nema čak ni obrtomer, iako je predviđeno mesto za njega.
Nedavno je Toyota Hilux Champ stigao na tržište Indonezije, gde se prodaje pod imenom Toyota Hilux Rangga. U oktobru je predstavljen na lokalnom auto-salonu koncept Hilux Rangga, koji predstavlja karavan baziran na pikapu. Amaterske fotografije i recenzije ovog koncepta izazvale su veliku pažnju na internetu zbog specifičnog dizajna. Danas je indonezijski distributer Toyota Astra Motor zvanično objavio prve fotografije SUV-a Hiluxa Rangge, otkrivši i neke detalje o ovom neobičnom vozilu.
Iako ima robustan izgled, Toyota Hilux Rangga ne može se nazvati terencem jer ima pogon samo na zadnje točkove. Osnovna platforma pikapa IMV teoretski podržava različite vrste pogonskih sistema (dizel, benzin, gas, hibridni i potpuno električni), što znači da bi u budućnosti mogao dobiti i pogon na sve točkove. Međutim, za sada ima samo zadnji pogon, što ograničava njegovu upotrebu na ozbiljnom terenu.
Iz perspektive vozača, Hilux Rangga se ne razlikuje od osnovnog pikapa. Unutrašnjost može da primi sedam putnika u rasporedu sedišta 2+3+2. Prema izveštaju CNN-a Indonesia, proizvodnja Hiluxa Rangge poverena je indonežanskoj karoserijskoj firmi New Armada, što znači da neće biti reč o serijskoj proizvodnji već o ručnoj montaži. Ovo objašnjava male proizvodne količine (oko 50 jedinica mesečno) i relativno visoku cenu – od 400 do 500 miliona indonežanskih rupija (23,72-29,66 hiljada evra), u zavisnosti od opreme.
U budućnosti Toyota Astra Motor planira saradnju s drugim kompanijama kako bi ponudila alternativne dizajne za Hiluxa Ranggu. Komercijalno ime modela takođe bi moglo biti promenjeno.
Toyota Hilux Rangga koristiće iste motore kao i pikap verzija:
- Benzinski motor zapremine 2,0 litra (139 KS, 183 Nm)
- Turbodizel motor zapremine 2,4 litra (149 KS, 400 Nm).
Menjač je petostepeni manuelni, dok se za dizelsku verziju u najvišem paketu opreme High može odabrati šestostepeni automatski menjač s hidro-mehaničkim prenosom. Cena pikapa po imenu Toyota Hilux Rangga u Indoneziji kreće se od 188,7 miliona do 299,2 miliona rupija (11,19–17,75 hiljada evra).
Toyota trenutno predvodi prodaju na indonežanskom tržištu. Od januara do novembra ove godine, prema podacima GAIKINDO-a, prodato je 268.288 vozila (-8,9% u poređenju s prethodnom godinom). Drugo mesto zauzima Daihatsu s 155.062 prodata automobila (-13,4%), dok je na trećem mestu Honda s 92.327 prodatih jedinica (-21%).
AutoRepublika