Četvrta generacija Twinga stiže sredinom 2026. godine kao novi, pristupačni ulazni model u Renaultovu proširenu liniju električnih vozila, sa početnom cenom od oko 19.000 evra.
Novi gradski automobil, koji su prvi put snimili špijunski fotografi časopisa Autocar tokom testiranja, predstavlja još jedan značajan korak u Renaultovom napretku u oblasti električnih vozila i dolazi nakon uspešnog Renaulta 5 koji je utabao put za manje, pristupačnije električne automobile.
Ključna prodajna tačka za Twingo biće njegova početna cena, što je deo cilja da se stvori “gradsko vozilo prilagođeno nameni bez kompromisa”.
Vredi napomenuti da je ovo niža cena od početne cene starog Twingo Electric modela, koja je 2021. godine iznosila 21.350 evra. Ova varijanta je predstavljena tokom treće generacije modela, ali nikada nije prodavana u Velikoj Britaniji.

Njegova cena će ga pozicionirati nešto iznad Dacia Springa i Leapmotor T03, u rastućem A-segmentu koji će kasnije biti dopunjen modelima ID.1, Kia EV1 i varijantom Twinga sa Nissanovom oznakom.
Dizajn i enterijer
Renault će nastojati da Twingo razlikuje od svojih rivala upečatljivim dizajnom – a prvi uvid Autocara otkriva da se serijski automobil ne razlikuje previše od radikalnog koncepta iz 2024. godine, koji je bio inspirisan prvom generacijom modela iz 1992 (Mk1).
Izgled automobila zadržava sličan oblik poput mehurića kao kod koncepta, dok se ispod kamuflaže čini da ima isti polukružni dizajn svetala napred i pozadi. Međutim, neki elementi su postali konvencionalniji, kao što su ručke za otvaranje vrata koje zamenjuju integrisane ručke inspirisane prvom generacijom.

Unutrašnjost serijskog automobila tek treba da se vidi. Međutim, nagoveštena je kabinom koncepta koja je “90% spremna”, a koja je dizajnirana sa fokusom na ekonomičnost – o čemu svedoče osnovna sedišta i jednostavne površine.
U centru kontrolne table koncepta nalazi se 10,1-inčni infotainment ekran osetljiv na dodir, dopunjen fizičkim dugmićima i točkićima za glavne funkcije, kao i 7,0-inčna digitalna instrument tabla. Poput eksterijera, unutrašnjost koncepta jasno podseća na Mk1.

Pogonski sklop
Iako kompanija nije ponudila detalje o pogonskom sklopu, razume se da je usko povezan sa onim koji se koristi u većem Renaultu 5, koji se nalazi na AmpR Small platformi.
U osnovnoj specifikaciji modela 5 je 118 KS iz jednog motora i baterija od 40 kWh koji omogućava domet od 306 km. Ali u interesu smanjenja troškova, ovaj model mogao bi biti opremljen čak i manjom baterijom. Na primer, Dacia Spring, koju proizvodi Renault, koristi paket od 25 kWh da bi obezbedila domet od 225 km.

B92.