10. Aprila 2023.

Prva potpuno električna Toyota stigla je u BiH: bZ4x ide dalje od nulte emisije

Toyota bZ4X je prostran, udoban SUV, sa novim sistemom pogona na sve točkove koji uz pomoć elektromotora na svakoj osovini nudi jedinstven osjećaj sigurnosti i vrhunskih performansi u svim uslovima vožnje.

Ovo je prvi model koji je Toyota razvila u potpunosti kao BEV (battery electric vehicle) i ujedno prvi koji koristi novu platformu za potpuno električna vozila. Baziran na eTNGA (Toyota New Global Architecture) filozofiji, Toyota bZ4X ima bateriju kao sastavni dio šasije, ispod poda vozila. Ovo donosi višestruke prednosti, uključujući nisko težište, odličan balans opterećenja po osovinama ali i visoku krutost karoserije. Sve se to pozitivno odrazilo na sigurnosti, vožnji i upravljanju.

Vanjski dizajn je zaista jedinstven ali i prepoznatljiv za Toyotu. Tu je novi oblik prednjeg dijela koji postaje prepoznatljiv za sve modele Toyote, što se dodatno ističe “tankim” prednjim svjetlima i naglaskom na prednje uglove koji ističu širinu automobila. Pogled sa strane otkriva nisku ukupnu visinu automobila, što uz vitke prednje nosače krova i nisku osovinsku liniju ističe nisko težište. Na blatobranima se ističu zanimljive ukrasne i zaštitne lajsne, dok su veliki točkovi (prečnika do 20 inča) “izvučeni” u same uglove karoserije. Nazad dizajn dodatno naglašava oštre uglove, s prepoznatljivim zadnjim svjetlom koje ističe širinu automobila.

Dizajn uključuje aerodinamičke elemente koji upravljaju protokom zraka iznad i ispod vozila i doprinose dometu vožnje. Tu se ističu otvori duboko u uglovima prednjeg branika za stvaranje glatkih vazdušnih zavjesa, dok je podnica Toyote bZ4X potpuno ravna i zatvorena. Nazad je upečtaljiv ali funkcionalan detalj krovni spojler podijeljen na dva dijela, dok posao odvođenja zraka od automobila završavaju zadnji difuzor i precizno određen ugao zadnjeg stakla. Zanimljivo je i to da je prednji otvor za zrak aktivan koji po potrebi otvara put za zrak koji hladi bateriju ili se zatvara za minimalan otpor zraku.

Dugo međuosovinsko rastojanje omogućava prostranu, otvorenu i udobnu kabinu sa pet sedišta sa prijatnim ambijentom dnevne sobe. Instrument tabla je tanka i nisko postavljena, što doprinosi osjećaju otvorenosti i vozačevoj preglednosti. Princip “ruke na volanu, oči na putu” istaknut je primarnim instrumentima koji su postavljeni visoko i daleko od upravljača, koji je tako direktno u vidnom polju vozača.

Prostor za noge vodeći je u klasi za sve putnike, sa razmakom od jednog metra između prednjih i zadnjih bokova. Prtljažni prostor ima kapacitet do 452 litra, te također ispunjava sve prohtjeve moderne porodice.

Toyotu bZ4X sa pogonom na prednje točkove pokreće električni motor od 150 kW. Proizvodi 204 KS i 265 Nm obrtnog momenta, omogućavajući ubrzanje od 0-100 km/h za 8,4 sekunde i najveću brzinu od 160 km/h. Model sa pogonom na sve točkove ima maksimalnu snagu od 217,5 KS sa 336 Nm obrtnog momenta. Kod njega je maksimalna brzina nepromijenjena, dok je ubrzanje do 100 km/h skraćeno na 7,7 sekundi.

Pogonski sistem nudi i opciju “vožnje sa jednom pedalom” sa pojačanjem u regeneraciji energije kočenja koja omogućava vozaču da ubrza i uspori vozilo koristeći samo papučicu gasa.

Garancija na kvalitet i dugotrajnost baterije

Toyota se oslanja na više od 25 godina iskustva u tehnologiji elektrificiranih vozila kako bi osigurala da nova litijum-jonska baterija u bZ4X ima vrhunski kvalitet, izdržljivost i pouzdanost.

Njihovo povjerenje u tehnologiju ogleda se u proširenom programu brige o kupcu koja garantuje da će baterija i dalje imati do 70% svog prvobitnog kapaciteta nakon do 10 godina vlasništva ili milion pređenih kilometara, pod uslovom da kupac odveze svoje vozilo u ovlašteni Toyota servisni centar za godišnji servisni pregled. Kako bi osigurala da ova garancija može biti ponuđena, Toyota je razvila bateriju s ciljem da se 90% kapaciteta zadrži nakon 10 godina/240 000 km.about:blank

Baterija ima kapacitet od 71,4 kWh i očekuje se da će omogućiti domet vožnje od oko 450 km (prema WLTP testiranju).

Baterija se može brzo puniti bez ugrožavanja sigurnosti ili radnog vijeka: 80% napunjenosti može se postići za oko 30 minuta sa sistemom za brzo punjenje od 150 kW (CCS2).

Napredni pogon na sve točkove

Toyota je radila sa svojim razvojnim partnerom Subaruom na projektovanju novog, BEV sistema sa pogonom na sve točkove, koji se oslanja na veliko AWD iskustvo obje kompanije.

Sistem koristi odvojene motore od 80 kW za pogon prednje i zadnje osovine. XMODE omogućava vozaču da odabere režim vožnje koji odgovara uslovima, sa postavkama za snijeg/blato; dubok snijeg i blato (ispod 20 km/h); i Grip Control za težu terensku vožnju (ispod 10 km/h).

Upravljanje uz Steer-by-wire sistem

Toyota bZ4X je prvi serijski model ove marke koji nudi sistem upravljanja bez mehaničke veze između upravljača i točkova. Ovaj elektronski sistem podešava ugao točkova precizno prema namjeri vozača. Budući da je kompaktniji, također pruža više prostora za noge, poboljšavajući slobodu položaja u vožnji i lakši ulazak i izlazak.

Tradicionalni volan je zamijenjen One Motion Grip-controlom, čineći rad glatkijim i lakšim, bez potrebe za okretanjem rukom. Potpuni krug okretanja može se postići okretanjem za samo 150 stepeni.

Bez fizičke veze u sistemu, neželjene vibracije guma su blokirane, ali vozač i dalje ima vrijedne povratne informacije. Osjećaj upravljanja je poboljšan nezavisnom kontrolom obrtnog momenta upravljača; odabirom različitih načina vožnje mogu se promijeniti karakteristike upravljanja kako bi odgovarale uslovima vožnje.

Nova generacija T-Mate sigurnosnih sistema i sistema pomoći vozaču

BZ4X je opremljen naprednim Toyota T-Mate sistemima za aktivnu sigurnost i pomoć vozaču.

Treća generacija Toyota Safety Sense-a donosi nove i poboljšane funkcije koje pomažu u zaštiti od još šireg spektra rizika od nezgoda. Najnovija dostignuća jačaju njegove sposobnosti kao partnera vozaču, napredujući bliže krajnjem cilju društva mobilnosti “nula smrtnih slučajeva i povreda u saobraćajnim nesrećama”.

Zahvaljujući unaprijeđenoj prednjoj kameri i radaru, kao i prednjim bočnim radarima; opseg detekcije je proširen, a sposobnost automobila da prepozna opasnosti i prepreke u još više scenarija vožnje je dodatno poboljšana.

  • Pre-Collision sistem može detektovati nadolazeća vozila i motocikle.
  • Pomoć pri skretanju na raskrsnici sada može identificirati približavanje saobraćaja preko dvije susjedne trake umjesto samo jedne, kao i detektirati saobraćaj koji se približava sa strane na raskrsnici.
  • Sistem pomoći pri upravljanju u nuždi pruža dodatno blago kočenje kako bi pomogao da se automobil zadrži u svojoj saobraćajnoj traci kada se vozač kreće kako bi izbjegao opasnost poput pješaka, bicikliste ili parkiranog automobila.
  • Prednji sistem za upozorenje o unakrsnom saobraćaju upozorava na vozila koja se približavaju sa obe strane na raskrsnici, a nova pomoć pri sigurnom izlasku može pomoći da se izbegne sudar između otvorenih vrata ili putnika koji izlaze sa vozilima ili biciklistima koji se približavaju sa zadnje strane.

Toyota bZ4X u našoj zemlji dostupna je s cijenom od 110.000 KM za model s elektromotorom snage 150 kW koji se prenose na prednju osovinu. Ovaj model raspolaže s baterijom kapaciteta 71,4 kW h, što je prema WLTP mjerenjiima dovoljno za domet od 500 km.

Također, u ponudi na našem tržištu je i snažnija Toyota bZ4X koja ima dva elektromotora i AWD pogon na sve točkove. Ukupna sistemska snaga ovog modela je 218 KS, te uz istu bateriju kapaciteta 71,4 kWh obećava domet od 460 km.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare