19. Maja 2023.

Prva fotografija: BMW i5

Procurila je fotografija verzije i5 iz generacije G60, BMW-ove Serije 5. U pitanju je baterijsko izvođenje jednog od najvažnijih aduta bavarske kompanije, posebno imajući u vidu da su razlike između električne i konvencionalne verzije bavarskih limuzina, prema dosadašnjem iskustvu, zaista zanemarljive.

Na slici se verovatno vidi prizemna verzija baterijskog modela po imenu i5, a ona dolazi s indeksom eDrive40. Konkretan primerak je opremljen paketom M Sport, a njega će obavezno posedovati modifikacija i5 M60 uz osoben stil maske hladnjaka i još neke detalje koje sadrže modeli s liste koja ide uz ime M Performance.

Jasno, hejteri će nastaviti da hejtuju, obožavaoci će dalje razviti simpatiju za plavo beli brend, ali je činjenica da je dizajn nove „petice“ neavanturistički u osnovi, što će reći konzervativan i ziheraški. Osma generacija sedana iz Minhena neće ponuditi kontroverzni fazon s podeljenim segmentima rasvete na nosu vozila, kao što to čini Serija 7 i X7. Nema ni prenaglašene maske hladnjaka.

Može se slobodno ustvrditi da novajlija deluje nešto oštrije od odlazećeg sedana iz pokolenja G30, novi adut prelazi na kvake na vratima u ravni s panelom karoserije, baš kao što je to učinjeno i s drugim novijim članovima game BMW-a, sve kako bi obezbedio bočni profil s impresivnijom aerodinamikom, a što donosi i nižu potrošnju goriva.

Linija ramena je sada iznad kvaka na vratima i postoji karakterna linija koja se lagano uzdiže dok se približava kraju zadnjih vrata. Čini se da ovi redizajnirani farovi imaju zašiljenija dnevna svetla, isto onako kako to promoviše i taze krosover X5 (nakon restilizacije), dok su izdašni otvori za vazduh rezervisani za automobile opremljene paketom opreme M Sport.

Ako je tačna pretpostavka da se na slici nalazi verzija eDrive50, onda bi to značilo da je implementiran samo jedan električni agregat s 335 konjskih snaga napujdanih na zadnju osovinu. BMW deklariše da bazični i5 pruža 468 do 582 kilometara autonomije (WLTP). Dvomotorni M60 sa sistemom prenosa snage „na sve strane“ i oznakom xDrive, diže snagu na skoro 600 konjića, ali zato gubi na autonomiji usled veće potrošnje goriva.

Rekosmo kada je premijera nove BMW-ove Serije 5, a da kažemo i da će premijera karavanskog izvođenja (Touring), biti upriličena do kraja godine. Krajem sledeće godine, biće moguće kupiti i takvo izvođenje u električnom izdanju. Pogodno je mesto da kažemo da je prošle godine samo jedan primerak lubeničaske verzije Serije 5 prodat u Srbiji (kao nov, od strane ovlašćenog distributera), što je informacija dobijena od prodajnog savetnika, dok verujem da sam jedini koji je, na isti način i na istoj teritoriji, kupio karavan iz Serije 3 tokom 2020. godine.

Elem, da završimo sa Serijom 5 i da kažemo da će najpoželjniji derivat M5 stići na tržište negde za oko dve godine, a deluje da će i taj biti ponuđen kao karavan.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare