hečbek automobile, dok drugi biraju prostranije opcije poput karavana ili SUV vozila. Istraživanje
sprovedeno u Srbiji od strane automobilske kompanije carVertical otkriva da Srbi preferiraju
hečbek automobile u odnosu na druge tipove karoserija vozila.
Tip karoserije 2022 2023 promena
karavan 21.7% 17.4% -4.3%
hečbek 37.5% 37.4% -0.1%
MPV 3.8% 9.2% 5.3%
limuzina 23.9% 16.6% -7.3%
SUV 13.1% 19.4% 6.3%
Udeo SUV vozila raste
Hečbek je najpopularniji tip karoserije automobila u Srbiji (čini 37,4% svih provera istorije vozila
koje je carVertical obavio u 2023. godini), što je pad u odnosu na 37,5% u 2022. godini.
Popularnost SUV vozila je porasla sa 13,1% prošle godine na 19,4% ove godine, postajući drugi
najpopularniji tip karoserije automobila.
Iako su karavani treći najpopularniji tip karoserije u Srbiji, njihov udeo je opao sa 21,7% u 2022.
na 17,4% u 2023. godini.
“Gotovo svaka peta provera istorije vozila u Srbiji odnosila se na SUV ove godine. To je globalni
trend: karavani i limuzine postaju manje popularni, dok popularnost SUV i MPV vozila raste”,
kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak iz carVertical-a.
Limuzine su zabilježile najveći pad: sa 23,9% na 16,6%.
“Možda je glavni razlog zašto vozači napuštaju limuzine to što nisu praktične za gradske
vozače. Veći automobili sa malim prtljažnikom nisu nešto što ljudi žele za svakodnevnu
upotrebu. Karavani takođe postaju manje popularni u Srbiji i drugim evropskim tržištima”,
objašnjava Buzelis.
Prema Buzelisu, nije važno koji tip automobila kupci odaberu sve dok ne preskoče korake u
procesu kupovine, uključujući obavljanje test vožnje, proveru fizičkog stanja u radionici i
izvršavanje provere istorije vozila. Izveštaji o istoriji otkrivaju zabeležene štete na vozilu i
manipulaciju kilometražom, pomažući u filtriranju loših izbora pre nego što ulože vreme i novac
u fizičke preglede i test vožnje.