Bilo je jasno da agresivna promocija električnih automobila i uvođenje novih propisa na kraju ipak neće uticati na izbor kupaca. Uostalom, za tako drastične promene u automobilskoj industriji potrebne su decenije.
Svi znaci upućuju na činjenicu da će zabrana prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem posle 2035. godine biti ukinuta. Ovo je zaključak izveštaja agencije Blumberg.
Tražnja za električnim automobilima se u poslednje vreme smanjuje. Razlog za takvo stanje je, između ostalog, ukidanje subvencija za kupovinu električnih vozila u nekim zemljama.
To se jasno vidi na primeru Nemačke – posle povlačenja subvencija prodaja automobila na struju pala je za skoro 55%.
Prilikom izbora novih vozila kupci su se okretali jeftinijim modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući dizelaše i hibride.
Zanimljivo je da je pad tražnje podstakao proizvođače da snize cene novih vozila. To je, pak, dovelo do smanjenja preostale vrednosti polovnih električnih vozila.
Oštar pad vrednosti je takođe faktor koji obeshrabruje kupce da izaberu električni automobil. Pored toga, visoki operativni troškovi, troškovi popravki i osiguranja takođe uzimaju svoj danak.
Nerazvijena mreža punjača je još jedan faktor.
Pad potražnje za električnim vozilima očigledno osujećuje planove Evropske unije. Zabrana registracije novih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem planirana za 2035. godinu svakako će biti odložena.
Međutim, na to ćemo morati još malo da sačekamo. Sudbina ovog plana zavisi od revizije koju bi EU trebalo da izvrši 2026.
Nažalost, sami proizvođači gube na nepromišljenoj politici Evropske unije. Evropske kompanije potrošile su milijarde evra na razvoj novih električnih vozila.
Bili su prinuđeni i da zatvore neke fabrike koje proizvode benzince i dizelaše i najave masovna otpuštanja.
Elektrifikacija transporta treba da bude prirodan mehanizam, a ne prisilni proces. Na kraju krajeva, kupac je taj koji oblikuje tržište.
Kao što se može videti, mnogo uspešnija ideja, takođe u pogledu zaštite životne sredine, jeste promovisanje hibridnih pogona, što Toyota radi godinama.
Da li je neko imao koristi od plana za elektrifikaciju Evrope? Naravno, u pitanju su kineski proizvođači.
Sada, kako bi smanjili gubitke, mnogi zapadni proizvođači ubrzano razvijaju nove generacije motora sa unutrašnjim sagorevanjem i takođe se fokusiraju na proizvodnju hibrida.
Oni ispunjavaju stroge standarde emisije i nude najbolje iz oba sveta.
B92.