12. Marta 2024.

Pronađen je mrtav

Bivši zaposleni američkog poizvođača aviona Boing, Džon Barnet, poznat po uzbunjivanju javnosti u vezi sa standardima proizvodnje u kompaniji, pronađen je mrtav.

Mrtvozornik okruga Čarlston u Južnoj Karolini saopštio je da je Barnet (62) preminuo od rana koje je naneo sam sebi 9. marta, a policija istražuje slučaj.

Barnet je za Boing radio 32 godine, od kojih poslednjih sedam kao menadžer kvaliteta na “787 Dreamliner-u”, a penzionisao se 2017. godine iz zdravstvenih razloga.

Pre smrti je svedočio u sudskom procesu protiv Boinga, navodi BBC.

Barnet je 2019. godine za BBC izjavio da su radnici, pod pritiskom, namerno ugrađivali u avione delove koji su ispod standarda kvaliteta.

Takođe je rekao da je otkrio ozbiljne probleme sa sistemima kiseonika, što bi moglo značiti da jedna od četiri maske za disanje ne bi radila u hitnim slučajevima.

Barnet je kasnije naveo da radnici nisu ispoštovali procedure namenjene pracenju komponenti kroz fabriku, što je omogucilo da neispravne komponente nestanu.

On je istakao da su u nekim slučajevima delovi ispod standarda kvaliteta čak uklonjeni iz kanti za otpad i stavljeni u avione koji su gradjeni kako bi se sprečila kašnjenja na proizvodnoj liniji.

Barnet je tvrdio da je upozorio nadređene na otkrivene probleme, ali da po tom pitanju ništa nije preduzeto.

Iako je Boing demantovao njegove tvrdnje, pregled američkog avio- regulatora, Federalne uprave za avijaciju (FAA) 2017. godine, potvrdio je neke od zabrinutosti bivšeg menadžera.

Utvrđeno je da je lokacija najmanje 53 dela aviona ispod standarda kvaliteta u fabrici nepoznata i da se smatraju izgubljenima, a Boingu je tada naredjeno da preduzme korektivne mere.

Kada je reč o bocama sa kiseonikom, kompanija je saopštila da je 2017. godine “identifikovala pojedine boce kiseonika primljene od dobavljača koje nisu bile pravilno postavljene, ali je negirala da je bilo koja od njih ugrađena u avion.

Nakon što je otišao u penziju, Barnet je pokrenuo dugogodišnji sudski postupak protiv kompanije.

Optužio je Boing ga je omalovažavao i zaustavio njegovu karijeru zbog problema na koje je ukazao, a Boing je odbacio te optužbe.

U vreme svoje smrti, Barnet je bio u Čarlstonu kako bi obavio pravne intervjue u vezi sa tim slučajem.

Prošle nedelje je dao zvaničan iskaz u kojem su ga ispitivali advokati Boinga, pre nego što ga je unakrsno ispitao njegov branilac.

Ispitivanje je trebalo da se nastavi u subotu, ali je on pronađen mrtav u svom kamionu na parkingu hotela u kom je boravio.

Barnetov advokat je njegovu smrt nazvao “tragičnom”, dok je Boing u saopštenju izneo da kompanija “žali” za bivšim zaposlenim, kao i da su njihove “misli sa Barnetovom porodicom i prijateljima”.

Trenutno su standardi proizvodnje Boinga i njegovog ključnog dobavljača “Spirit Aerosystems” pod intenzivnim ispitivanjem.

Istraživanje rada ovih kompanija usledilo je nakon incidenta početkom januara, kada su vrata za izlaz u slučaju nužde eksplodirala na novom “Boing 737 Maks”, ubrzo nakon poletanja sa medjunarodnog aerodroma u Portlandu.

Preliminarni izveštaj američkog Nacionalnog odbora za bezbednost saobracaja sugerisao je da četiri ključna zavrtnja, dizajnirana da bezbedno drže vrata, nisu bila postavljena.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare