Više od 70 električnih vozila je analizirano u nezavisnim testovima od strane Which? i rezultati pokazuju da su rasponi u stvarnom svetu u proseku bili gotovo 20 posto niži od onoga što su proizvođači automobila reklamirali.
Testovi su takođe otkrili da će baterijama električnih automobila biti potrebno oko 15 posto dodatne energije od one koja se reklamira da bi se potpuno napunile – što će rezultirati višim troškovima rada, navodi Jutarnji.hr.
Najpopularnije električno vozilo u Ujedinjenom Kraljevstvu, Tesla Model Y, navodno je imalo domet u stvarnom svetu manji za 160-ak kilometara od onog što se reklamiralo, a Nissan Leaf je izgubio više od 80 kilometara dometa u poređenju s onim što je promovisano.
Vozači koji raspravljaju o tome da li ili ne kupiti električni automobil moraju da budu skeptični prema oglasima i osiguraju da obave rigorozno istraživanje pre svoje kupovine, kaže Which?. Do toga je došlo nakon što je vlada Velike Britanije objavila da će više od petine prodaje novih automobila sledeće godine činiti električni automobili – uz zabranu novih benzinaca i dizelaša koja će se uvesti 2030.
Rezultat bi mogao da ostavi vozače električnih vozila “razočaranima dometom koji realno mogu da pređu s jednim punjenjem”, rekla je urednica za održivost Emily Seymour. Proizvođači električnih automobila od 2017. koriste laboratorijski test pod nazivom “Svetski postupak ispitivanja lakih vozila” (WLTP) za određivanje dometa od 2017., prema zakonu EU-a.
Ovo je uvedeno nakon što je prethodni režim testiranja optužen za precenjivanje efikasnosti goriva automobila na fosilna goriva. WLTP daje tačnije rezultate za benzince i dizelaše, ali ima snažnu tendenciju precenjivanja efikasnosti i dometa električnih vozila.
B92.