Cijene su jednostavno previsoke za dve do tri godine stare električne automobile, kažu potrošači koji brinu zbog zastarele tehnologije. Ovo je zaključak izveštaja Vogel Researcha.
Dodajte tome da je tržište polovnih vozila trenutno preplavljeno polovnim električnim automobilima koji dolaze iz ugovora o lizingu koji su istekli. Ovi automobili spadaju u kategoriju najtežih za prodaju gde nema kompromisa po pitanju cena. Prodavci čine sve da održe cene kako bi po isteku perioda lizinga ostvarili planiranu preostalu vrednost.
Međutim, studija koju je sproveo Vogel Research ukazuje na zanimljiv izuzetak. Dobro se prodaju polovni električni automobili stari manje od godinu dana, sa par hiljada kilometara na satu i cenom oko 20 odsto ispod cene novog vozila, svedoče trgovci.
Kada saloni nisu uspeli da ostvare zaostalu vrednost na domaćem tržištu, traže druga tržišta. Između ostalog, prodavci kažu da su sada počeli da izvoze polovne električne automobile u većoj meri u Norvešku i Švedsku.
– Trenutno se situacija opisuje kao izvodljiva. Ali očekujemo da će se pritisak po ovom pitanju značajno povećati u narednoj godini, kaže Tomas Pekrun, potpredsednik nemačkog trgovačkog udruženja prodavaca ZDK.
Ali nije samo prodaja polovnih električnih automobila ono što treba da uzleti. Proizvođači automobila takođe moraju povećati tempo prodaje novih automobila kako bi izbegli kazne zbog prevelikih vrednosti CO2.
– Na primer, Škoda mora da udvostruči prodaju električnih automobila sledeće godine da bi ispunila uslove za emisiju izduvnih gasova, signalizira Tomas Pekrun, koji je i izvršni direktor jednog salona Škode u Nemačkoj.
On opisuje kako je prodaja novih električnih automobila opala kada je Nemačka na prelazu godine ukinula svoj klimatski bonus na električne automobile. Tada je prestala prodaja Škode Enyaqa privatnim kupcima. Ostale su samo kompanije koje su kupovale električne automobile kako bi ostvarile svoje ciljeve održivosti.
Na tržište će lansirati niz novih modela električnih automobila na vreme za sledeću godinu sa nadom da će povećati prodaju. Ali kontinuirano zasićeno tržište polovnih vozila i povećani zahtevi za prodajom više novih električnih automobila dovešće samo do jedne stvari:
– Da bismo povećali prodaju električnih automobila u narednoj godini, doživećemo rat cena kao nikada ranije, zaključuje Tomas Pekrun.
AutoRepublika