Konkretno, u prva tri meseca prvi put su registrovana 30.363 polovnjaka iz uvoza, dok je u istom periodu 2022. godine taj broj iznosio 32.215.
Ovi rezultati pokazuju nastavak trenda pada prodaje polovnih automobila, jer je prošle godine prodato za 15 odsto manje polovnjaka u odnosu na 2021. godinu.
I cene su u blagom porastu. Prosečna cena putničkih automobila sa domaćim tablicama oglašenih na sajtu Polovni automobili u januaru ove godine iznosila je 8.582 evra, dok je u martu cena porasla na 8.834 evra. Podsetimo, rast cena traje sada već gotovo tri godine. Tako je prosečna cena polovnih automobila oglašenih na sajtu tokom 2022. godine veća 24% u odnosu na 2021. i čak 38% u odnosu na 2020. godinu.
Skok cena u prošloj godini najviše je bio primetan za polovnjake koji su proizvedeni posle 2010. godine. Naime, prosečna cena u januaru 2022. za ove automobile iznosila je 14.161 evro, a čak 14.682 evra u martu. U prvom kvartalu ove godine raspon cena je minimalan, pa je prosečna cena za vozila oglašena na sajtu Polovni automobili koja su proizvedena između 2010. i 2023. godine u januaru i martu gotovo identična.
Podaci iz prvog kvartala pokazuju da su vozači i dalje okrenuti automobilima sa dizel motorima. Ukupno je prodato 19.600 dizelaša u prva tri meseca ove godine i 9.102 benzinaca. Slično je bilo i u 2022. godini, kada su polovnjaci sa dizel agregatima činili 65 odsto ukupne prodaje.
Još jedan podatak ukazuje da se ponašanje kupaca neće bitnije menjati u ovoj godini u odnosu na prethodnu. Naime, iako je najavljena zabrana uvoza polovnjaka sa Euro 3 i Euro 4 standardom, upravo su vozila sa Euro 4 normom najtraženija. Najviše su se, prema analizi sajta Polovni automobili u prvom kvartalu prodavali automobili proizvedeni 2007. i 2008. godine, a identična je situacija bila u 2022.
Takođe, nema bitnijih promena i kad je reč o modelima koji su popoularni među našim vozačima. I u ovom kvartalu ubedljivo su najtraženiji Volkswagen modeli Golf, Passat i Polo, a zatim Fiat Punto i Audi A4. Osim Volkswagena i u ovoj godini kupci se najčešće opredeljuju za modele Audija i Opela, a prate ih “Francuzi”, odnosno Peugeot i Renault.
Foto: Wellnhofer Designs/Shutterstock
B92.