Hiljade uvezenih vozila trenutno su uskladištene u nekoliko evropskih morskih luka, od kojih su mnoga iz Kine.
Nekoliko proizvođača automobila zakupilo je velike površine u lukama za uvoz vozila za koja trenutno nemaju kupce. Logističke kompanije iznajmljuju i dodatna parking mesta van luke.
“Ova situacija trenutno pogađa sve evropske luke u koje pristižu velike količine vozila”, rekao je za Automobilwoche Gert Iks, portparol belgijskih luka Antverpen i Zebriž.
Lučka uprava nije dala konkretne brojeve, ali je trenutno zauzeta sa znatno više vozila nego 2020. i 2021. godine, naveo je portparol u izveštaju.
Problem nije samo u tome što nema kupaca. Naime, nedostaju kamioni za prevoz automobila i premalo je vozača.
Slaba prodaja novih (električnih) automobila u Evropi i dalje je najveći krivac za gomilanje zaliha. Plan nekih automobilskih kompanija da vozila prodaju direktno kupcima, umesto preko dilera, takođe doprinosi zagušenju.