Istraživački tim Group1 razvio je prvu kalijum-jonsku cilindričnu bateriju, obećavajući ekonomičniju i sigurniju alternativu baterijama koje koriste litijum, kobalt, i nikl
Istraživački tim Group1 iz Teksasa razvio je inovativnu kalijum-jonsku cilindričnu bateriju. Ova inovacija donosi velike prednosti, uključujući oslobađanje od kobalta, nikla, bakra i litijuma. Ovi skupi materijali, koji su često prisutni u baterijama koje napajaju električna vozila i druge uređaje, obično zavise od složenih stranih lanaca snabdevanja.
Još bolje, Group1 reklamira svoju tehnologiju kao superiornu u odnosu na nadolazeće litijum-gvožđe-fosfatne i natrijum-jonske baterije. Prvi tip razvijaju Volvo i njegovi partneri, uključujući Geely. Prednosti verzije na bazi kalijuma uključuju poboljšanu sigurnost i veću energetsku gustinu, prema informacijama sa zvaničnog sajta Group1.
„Uzbuđeni smo što predstavljamo prvu 18650 kalijum-jonsku bateriju na svetu,“ izjavio je Aleksander Žiro, izvršni direktor kompanije Group1 iz Ostina. U izveštaju je dalje objašnjeno da je „18650 form faktor najrasprostranjeniji i najdizajniraniji format ćelija.“
Lideri ove kompanije predstavili su svoje otkriće tokom konferencije *Beyond Lithium-Ion* u Oak Ridge Nacionalnoj laboratoriji u julu. Posetioci su saznali kako je Group1 razvio bateriju od malih coin-cell paketa do cilindričnog tipa, koji je najčešći u većini elektronskih uređaja, prema objavljenom izveštaju.
Katoda od kalijuma ima veliki kapacitet
Ključna komponenta ove tehnologije je glavni proizvod kompanije, Kristonit. To je katoda od kalijuma i “Prusijanske bele”, supstance koja ima nisku cenu i visok teorijski kapacitet u baterijama, prema ACS Publications. Ipak, ovaj izveštaj takođe pominje izazove sa performansama ovog materijala.
Međutim, tim iz Group1 je uveren u svoju sposobnost da prevaziđe ove izazove. „Ova inovacija predstavlja godine posvećenog istraživanja i razvoja proizvoda,“ rekao je Žiro u izveštaju.
Ostale komponente baterije uključuju grafitne anode, separatore i elektrolit napravljen od „komponenti nabavljenih sa tržišta“, navodi Group1. Kada baterija funkcioniše, joni se kreću između anode i katode kroz supstancu koja se zove elektrolit.
Delovi za kalijumsku bateriju kompanije Group1 „omogućavaju superioran životni vek i izvanredne sposobnosti pražnjenja… Takođe pomaže u smanjenju pritiska na lanac snabdevanja i podržava domaću proizvodnju ključne baterijske tehnologije“, stoji u saopštenju.
Stručnjaci na sajtu kompanije navode da vide ovu bateriju kao potencijal za napajanje električnih vozila, ali i kao ključno rešenje za skladištenje energije, što je potrebno za čuvanje obnovljive energije za kasniju upotrebu. Skladištenjem energije iz sunca, talasa i vetra možemo smanjiti količinu zagađujućih gasova koji dospevaju u atmosferu. Group1 ima za cilj da obezbedi potrebnu baterijsku podršku kako bi sve to funkcionisalo, piše TheCooldown.
„Distribucijom uzoraka našim partnerima i proizvođačima ćelija, postavljamo temelje za široku primenu ove transformativne tehnologije,“ rekao je Žiro.
Benchmark.rs