Prošlog maja, partneri su najavili puštanje dva modela Leapmotora na tržište EU – mikroautomobil Leapmotor T03 i krosover srednje veličine Leapmotor C10. U međuvremenu, u rodnoj Kini, kompanija nastavlja da širi svoj asortiman modela: predstavljen je veći krosover Leapmotor C16.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2024/07/Ud5v2OJHuz.jpg)
U stvari, ovo je varijacija prošlogodišnjeg modela C10. Oba automobila imaju isto međuosovinsko rastojanje (2.825 mm) i prednji kraj, a dizajneri i inženjeri nisu ni promenili izraz „lica“.
Međutim, novajlija je primetno porastao: dužina je porasla za 176 mm (sada 4.915 mm), a visina za 90 mm (sada 1.770 mm). Deklarisan je klirens od 205 mm po standardima krosovera. Felne prečnika 20 ili 21 inča se nude na izbor.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2024/07/Ha7wqIUkGz.jpg)
Zahvaljujući povećanim dimenzijama, Leapmotor C16 je dobio treći red sedišta i može da primi do šest putnika: drugi red ima odvojena sedišta sa električnim pokretanjem, grejanjem i ventilacijom.
Zapremina prtljažnika je 209 litara iza trećeg reda i 1.022 litara sa preklopljenim trećim redom.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2024/07/PW3iCtTxHr.jpg)
Inače, unutrašnjost je identična „mlađem bratu“. Na prednjem panelu se nalazi ekran instrument table od 10,25 inča i multimedijalni ekran od 14,6 inča, dok se pozadi nalazi još jedan „TV“ od 15,6 inča, a audio sistem ima 21 zvučnik.
Oprema uključuje trozonsku automatsku klimu i panoramski krov sa električnom zavesom.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2024/07/gNfTn37rWh.jpg)
Leapmotor C16 je izrađen na platformi Leap 3.0, koja omogućava stvaranje serijskih hibrida i električnih vozila od 800 volti. U prvom slučaju, krosover je opremljen atmosferskim motorom 1.5 (95 KS) i trakcionim elektromotorom na zadnjem vratilu (231 KS, 320 Nm).
Ubrzanje do 100 km/h traje 8,5 s, trakciona baterija kapaciteta 28,4 kWh trebalo bi da bude dovoljna za 134 km putovanja (prema WLTP-u), a domet u hibridnom režimu je 910 km.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2024/07/p6PSJRtyoX.jpg)
I električna verzija ima motor smešten pozadi snage 292 KS i 360 Nm obrtnog momenta, a kapacitet baterije je povećan na 67,7 kWh, iako po savremenim standardima to nije dovoljno.
Krosover od 2.095 kg može da ubrza do 100 km/h za 6,4 s, domet je 520 km prema WLTP-u.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2024/07/XOsI2IMVef.jpg)
Leapmotor C16 je već dostupan za naručivanje u Kini. Cene su atraktivne: hibrid košta od 156 hiljada juana (oko 20 hiljada evra), a za električni automobil potrebno je najmanje 162 hiljade juana (oko 20.750 evra).
AutoRepublika