Jedno veliko ulaganje u umjetnu inteligenciju ulažu dobavljač Bosch i softverski ogranak Volkswagen Grupe, Cariad.
Ovi partneri su 2022. godine osnovali Savez za automatsku vožnju kako bi razvili autonomne sisteme na drugom nivou (vožnja bez upotrebe ruku na gradskim putevima, auto-putevima i seoskim putevima) i trećem nivou (potpuna kontrola na auto-putevima).
Ali da li je umjetna inteligencija samo jedna stvar ili postoje različite vrste? Opšte je poznato da se umjetna inteligencija može koristiti za generisanje sadržaja kao što su tekst, fotografije i video zapisi, ali na dubljem nivou može se koristiti za analizu ogromnih količina tehničkih podataka preciznije i efikasnije od konvencionalnih metoda. Na primjer, inženjeri je mogu koristiti da znatno ubrzaju analizu testnih podataka prikupljenih na poligonima tokom razvoja novog automobila.

Bosch i Cariad rade na razvoju autonomnih sistema koji će na kraju biti sposobni da djeluju “prirodno kao i ljudski vozač”.
Koriste “softverski paket zasnovan na vještačkoj inteligenciji” koji se trenutno testira na voznim parkovima i trebao bi biti spreman za proizvodnju do sredine 2026. godine.
Da bi zamijenio ljudskog vozača u svim okolnostima, sistem će morati biti u stanju analizirati situacije, razmišljati i donositi ključne odluke, kao i obavljati osnovne zadatke, poput poznavanja svoje tačne lokacije i kojom stranom kolovoza voziti. Bosch kaže da će njihov softverski paket obrađivati “sve bitne kognitivne zadatke percepcije, interpretacije, donošenja odluka i djelovanja”.
Ključna riječ ovdje je “kognitivno”, što znači učiti i razumjeti kroz iskustvo i čula – drugim riječima, automobil koji može razmišljati i samostalno donositi odluke. U konačnici, za svako biće ili mašinu koja upravlja automobilom, to je neophodno.
Trenutni nivo softvera postavlja osnovu za to, s mogućnošću integracije pristupa “vid-jezik-akcija” koji mogu imitirati ljudsko logičko razmišljanje i djelovanje. Taj korak bi omogućio mašini da razumije složenije saobraćajne situacije, poput procjene skrivenih rizika na isti način na koji bi to mogao učiniti ljudski vozač.
Prije toga, Bosch tvrdi da će njegov softverski paket za umjetnu inteligenciju (AI) u bliskoj budućnosti učiniti automatizovanu vožnju na drugom i trećem nivou robusnijom. Njegove performanse će se poboljšati kontinuiranim dostavljanjem ogromnih količina podataka koje AI tako dobro obrađuje.
Softverska arhitektura je dizajnirana na takav način da odluke i radnje AI ostanu sigurne, sljedive i objašnjive, što znači da mora biti i odgovorna, prenosi Autocar.