Naredna generacija SUV modela Stelvio će takođe biti dostupna i sa SUS i sa EV pogonom.
Kada je Stellantis 2021. godine najavio da će Alfa Romeo do 2027. postati isključivo električni brend u Evropi, Severnoj Americi i Kini, činilo se da se era benzinskih motora završava.
Međutim, to više nije slučaj. Novi direktor Alfa Romea potvrdio je da će italijanski brend zadržati motore sa unutrašnjim sagorevanjem, i to dugoročno.
Sledeća generacija modela Stelvio i Giulia biće dostupna sa benzinskim motorima u okviru hibridnog pogona, ali će takođe imati potpuno električne verzije.
Stelvio dolazi prvi, Giulia kasnije
Direktor Alfa Romea i Maseratija, Santo Fićili, objavio je na mreži LinkedIn da će Stelvio biti prvi model koji će debitovati.
Očekuje se da će potpuno novi Stelvio biti predstavljen krajem ove godine, ali prodaja neće početi pre 2026. godine.

Što se tiče nove Giulie, Fićili nije dao tačan vremenski okvir, ali je potvrdio da će stići nakon Stelvia.
Obe verzije će se proizvoditi u Italiji i koristiće STLA Large platformu, što znači da će mehanički biti povezane sa novom generacijom Dodge Chargera.
Koji motor možemo očekivati?
S obzirom na blisku povezanost sa Chargerom, postoji velika verovatnoća da će Giulia i Stelvio u snažnijim verzijama dobiti 3.0 litarski twin-turbo “Hurricane” motor.
Ovaj redni šestocilindraš u modelu Charger Sixpack proizvodi 420 ili 550 KS, a snaga se prenosi na sve točkove.

Tačan obrtni moment još nije potvrđen, ali isti motor u kamionetu RAM 1500 razvija 636 Nm u slabijoj verziji i 706 Nm u jačoj.
Zašto Alfa ostaje pri benzinskim motorima?
Ova odluka nije iznenađenje. Bivši šef Alfa Romea, Žan-Filip Imparato, prošle godine je nagovestio da će njegov naslednik imati slobodu da razvije multi-energetsku platformu za sledeće generacije modela Giulia i Stelvio.

Da se Alfa ograničila isključivo na električne modele, to bi bio ogroman rizik, jer je tržište još daleko od toga da potpuno prihvati EV vozila.
Osim toga, trenutna prodaja Alfa Romea nije na zavidnom nivou, pa bi eliminacija SUS motora dodatno smanjila potražnju.
Nova Giulia – više SUV nego limuzina?
Fićili nije otkrio previše detalja o novoj generaciji, ali je nedavno izjavio da “nova Giulia neće biti konvencionalna limuzina”. Umesto toga, model će imati “novi dizajn i drugačiju karoseriju”, što sugeriše da će biti više nalik SUV-u.
“Njena platforma biće ista kao ona koju će koristiti Stelvio. Dakle, možete zamisliti kakav ćemo automobil ponuditi.”

Ova izjava podstakla je glasine da bi Giulia mogla postati povišeni, petovratni “liftbek” – u stilu modela Citroen C5 X, Peugeot 4008 i DS N°8.
Neće biti toliko podignuta kao Stelvio, ali neće biti ni nisko postavljena kao trenutna Giulia.
Bivši direktor Alfa Romea, Imparato, pre godinu dana je najavio da će nova Giulia imati izuzetno atraktivan dizajn:
“Ono što smo dizajnirali je prava bomba! Ne bismo mogli da finalizujemo stil ovog automobila, a da se apsolutno ne zaljubimo u njega. A sada jesmo!”
B92.