Kada je Chrysler oživeo model 300 početkom 2004. godine, malo ko je očekivao da će imati karijeru dugačku približno dve decenije. Već tada je po nekim karakteristikama delovao zastarelo, posebno na temu platforme s oznakom LX koju je Chrysler pozajmio od Mercedesove E Klase pod kodnom oznakom W210 iz sredine devedesetih godina prošlog veka.
Model 300 je od prvog dana imao sve uslove za uspeh, pošto je izgledao fantastično i pokretali su ga glomazni motori sa šest i osam cilindara. Jedno vreme se prodavao fenomenalno, sve dok ga nije nadmašio bratski model Dodge Charger.
Chrysler je nastavio da proizvodi model 300 sve do pre nekoliko dana kada je poslednji primerak sišao sa proizvodne trake u kanadskom gradu Brampton. Isporučeno je više od 1,2 miliona vozila širom sveta, a tokom poslednjih nekoliko godina, 300 se nudio samo kod kuće. I dalje je pružao mnogo za svoju cenu, zbog čega je jedan primerak završio i u mojoj garaži pre nekoliko godina.
Zašto se zvao baš 300? Tu čast je preuzeo od svojih prethodnika, koji su bili u proizvodnji još od 1955. godine. Prvi model je dobio ime po 300 konjskih snaga, a značka je onda opstala i kod naslednika iako su bili značajno moćniji. Više o tome možete da pročitate ovde.
Najmoćnije izdanje modernog modela 300 je bilo ono sa 485 konjskih snaga, što mu je omogućavalo ubrzanje od nule do 100 km/h za 4,4 sekunde i maksimalnu brzinu kretanja limitiranu na 250 km/h. Poslednja serija od 2.200 jedinica je nosila značku 300C i rasprodati su u rekordnom roku.
Šta sve to znači za Chrysler? Pa za sada teško je znati, ali logika kaže da će ponovo postati blizanac spomenutog Chargera. Dodge sprema novu generaciju za 2025. godinu i biće ponuđena u konfiguracijama sa turbobenzincima kao i na struju.
Chrysler navodno nema u planu da ponudi verziju pokretanu motorom s unutrašnjim sagorevanjem goriva i veruje da njegova budućnost leži samo u električnim četvorotočkašima. Sve bi to u teoriji označilo da ćemo opet videti 300 u limuzinskom izdanju, sa električnim motorima, i da bi mogao da debituje nedugo posle Chargera, pa bi tako u izložbeno-prodajne salone stigao kao model za 2026. godinu.
Bilo kako bilo, Chrysler 300 koji pamtimo i volimo je i zvanično u penziji, čime je završena karijera automobila koji je definitivno obeležio američku automobilsku industriju sa početka ovog veka.
AutoRepublika