U Maranelu imaju dovoljno porudžbina da budu zaposleni bar naredne dvije godine.
Kupci koji mogu sebi da priušte novi automobil sa značkom propetog konja moraće da budu strpljivi. U razgovoru sa novinarima nakon objavljivanja poslovnih rezultata u trećem kvartalu, izvršni direktor Ferrarija je rekao da su knjige narudžbi veoma dobro popunjene.
Benedeto Vinja je napomenuo da je potražnja toliko velika da italijanska egzotična marka ima dovoljno porudžbina da pokrije celu 2025. To zapravo znači da da nove porudžbine neće biti realizovane pre 2026. godine.
Godina koja je na izmaku do sada je bila sjajna za Ferrari s obzirom na to da su isporuke zaključno sa septembrom porasle za 524 vozila na 10.418 automobila, što predstavlja povećanje od 5,3 odsto u poređenju sa prvih devet meseci 2022.
To je impresivno dostignuće uzimajući u obzir da je Purosangue još uvek bio u ranoj fazi prodaje, tako da proizvodnja ovog krosovera nije dostigla pun kapacitet. Treba napomenuti i da će proizvodnja ovog modela biti ograničena na najviše 20 procenata ukupne godišnje proizvodnje.
Kao osveženje, hibridi su u trećam kvartalu 2023. nadmašili po prodaji automobile koje isključivo pokreće benzinski motor, i to po prvi put u istoriji Ferrarija. Između jula i septembra, 51,3 odsto od 3.459 isporučenih vozila imalo je elektrifikovan pogon.
To se dogodilo uprkos činjenici da je u ponudi Ferrarija bilo sedam benzinskih modela i samo četiri hibrida.
Govoreći o elektrifikaciji, Vinja je potvrdio da je prvi Ferrari EV u planu za četvrto tromjesečje 2025. Zanimljivo je da je direktor rekao da razvojni tim ide ispred roka “za neke procese”.
U međuvremenu, nova fabrika predviđena posebno za hibridne i čisto električne modele biće operativna kod kuće u Maranelu u junu 2024. Do 2030. godine, Ferrari predviđa da će 40 odsto njegove godišnje prodaje predstavljati hibridi, 40 odsto električna vozila, a preostalih 20 odsto automobili sa isključivo benzinskim motorom.
Iako se čini da se automobili sa pogonom na benzin suočavaju sa postepenim ukidanjem, Vinja je rekao da bi uvođenje sintetičkih goriva moglo da produži životni vek Ferrarija sa SUS motorom.
(B92)