Od 1963. kada je lansiran na tržište, Porše 911 oduševljava ljubitelje automobila širom sveta. Dokazao se na raznim trkačkim stazama, i postao statusni simbol. Voze ga bogati i slavni ljubitelji dizajna i brzih kola.
Porše je septembra 1963. na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu predstavio naslednika Poršea 356, model 901, Serijska proizvodnja počela je u septembru 1964, piše Dojče vele.
Mesec dana kasnije, kada su već bila proizvedena 82 automobila i kada je Porše svoj novi 901 izložio na Salonu automobila u Parizu, francuski konkuret Pežo je stavio veto na ime – jer poseduje međunarodna prava na sva imena automobila sa tri broja i nulom u sredini. Tako je nastao Porše 911.
Savršenstvo dizajna
To nije bio prvi Poršeov sportski automobil, ali je i dalje najpoznatiji iako je u svojoj 60-godišnjoj istoriji revidiran 8 puta.
Silueta je, međutim, do danas ostala gotovo nepromenjena. Za stručnjake za dizajn, njegove proporcije su nešto poput ideala.
Tipične karoserijske varijante Poršea 911 su kupe, kabriolet i targa.
Pokreće ga 6-cilindarski bokser motor u zadnjem delu auta – time 911 nastavlja klasični princip dizajna koji se već može naći u prethodnim modelima Poršea, kao što je na primer čuvena Folksvagenova „Buba“ ili Porše 356.
Američki novinar Rendi Lefingvel je u svojoj knjizi „Porše 911: Savršenstvo dizajna“, opisao koliko je jezik dizajna važan za uspeh ovog Poršea. Najkraće rečeno – to je elegantan, minimalistički i prepznatljiv oblik sportskog automobila. „Baš zato, skoro svako dete crta sportski automobil sa okruglim farovima, podignutim blatobranima i nežnom linijom krova 911″, piše na sajtu Poršea.
Izvoz – značajan faktor uspeha
Frank Jung, šef arhiva i istorijskih službi u Poršeu AG, opisuje vozilo proizvedeno u Štutgartu kao „srce i srž Poršea do današnjeg dana“.
Model, koji se i danas pravi u Zufenhauzenu, na obodu Štutgarta, stekao je globalnu slavu pojavom na tržištu u SAD – prvi 911 su izvezeni u SAD u februaru 1965.
„Izvoz je uvek bio jedan od pokretačkih faktora za uspeh Poršea 911 – u početku prvenstveno na američkom tržištu, ali sada širom sveta“, rekao je Jung za DW.
Za 60 godina širom sveta prodato više od milion Poršea 911.
Foto: Shutterstock/Audio und werbung
Izvor: N1