Fabrika u Cufenhauzenu, gde se proizvodi Taycan, uskoro će preći na jednu smenu kao odgovor na manje interesovanje kupaca od očekivanog.
Porsche je navodno smanjio proizvodnju potpuno električnog modela Taycan u Nemačkoj zbog usporavanja prodaje i opšteg pada tražnje za električnim vozilima, piše Carscoops.
Taycan je zabeležio više nego solidan prodajni rezultat, sa preko 40.000 isporučenih primeraka u 2023. Međutim, izveštaj iz Nemačke otkriva da, kao i u slučaju mnogih drugih električnih vozila, tražnja opada jer su svi oni koji su prvi korisnici električnih automobila i koji su žarko želeli da kupe EV – to već učinili.
Stuttgarter Nachrichten veruje da će fabrika u Cufenhauzenu, gde se proizvodi Taycan, uskoro preći na jednu smenu kao odgovor na manje interesovanje kupaca od očekivanog.
Veruje se da Porsche pregovara sa lokalnim radničkim savetom, a ne očekuje se da će ova promena dovesti do gubitka posla zaposlenih u toj kompaniji. Portparol brenda nije komentarisao izveštaj nemačkog medija.
Smatra se da ukidanje nemačkih državnih subvencija za električna vozila krajem 2023. godine nije glavni razlog za pad tražnje.
Prodaja električnih vozila u Nemačkoj je pala za 16,4% u prvih šest meseci 2024. Osim toga, kinesko tržište “presušuje” za Taycan zbog sve većeg broja jeftinijih električnih vozila proizvedenih u lokalnim kineskim fabrikama.
Stuttgarter Nachrichten dodaje da su luksuzni nemački modeli koje kineski kupci žele oni sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a ne električnim pogonom.
Porsche Taycan je nedavno ažuriran za modelsku 2025. i to bi trebalo da pomogne da se nadoknadi pad tražnje jer su neki kupci možda čekali da unapređen model stigne na tržište.
Lansiranje Porschea Macan Electric takođe bi trebalo da pomogne proizvođaču automobila. Jeftiniji je od Taycana i plasiraće se i u Kini, gde bi mogao biti jak prodajni adut kompanije.