12. Jula 2024.

Porsche se kocka? Ukida modele koji se dobro prodaju

U Cufenhauzenu su spremni da puste niz vodu tri popularna automobila na benzin nemačkog brenda.

Porše neće investirati u novu generaciju 718 modela Boxstera i Cayman sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, niti ćemo videti sledeću generaciju Macana benzinca.

To znači da su u Cufenhauzenu spremni da puste niz vodu tri popularna automobila na benzin nemačkog brenda.

Modeli 718 su već penzionisani u Evropi zbog Opšte bezbednosne uredbe (GSR2) koja je stupila na snagu prošle nedelje.

U izjavi za Motor1 ranije ove godine, portparol zadužen za Porsche 718, Oliver Hilger, rekao je da zadržavanje Boxstera i Caymana u Evropi jednostavno “nije moguće”.

“Implementacija direktive zahteva ne samo prilagođavanje u tehničkom pogledu, na primer kada je reč o kontrolnim jedinicama, već suštinski i promenu procesa u fazi razvoja”, primećuje Higler.

“Na primer, sistemi upravljanja će morati da budu razvijeni i sertifikovani sa fokusom na sajber bezbednost. Upravljanje i dokumentovanje rizika sajber bezbednosti se prati, strukturira i formalizuje tokom životnog ciklusa vozila. Sve ovo nije moglo biti uzeto u obzir u razvoj SUS modela 718, pošto nijedan od zahteva nije bio poznat ili primenjiv u to vreme, a nije moguće to učiniti sada bez daljeg odlaganja”, objašnjava on.

Tako će modeli sa centralno postavljenim motorom i dalje živeti van EU, ali ne zadugo. Ove nedelje, Porscheov menadžer proizvodnje, Albret Rajmold, rekao je da će poslednji Boxster i Cayman sa benzinskim motorima sići sa proizvodne trake sredinom 2025.

Macan (koji je takođe nestao iz Evrope zbog GSR2 propisa) će se zadržati u proizvodnji malo duže u drugim regionima.

Rajmold je kazao da će krosover ostati u proizvodnji do 2026. godine.

Ali rezultati prodaje pokazuju da je odluka Porschea da ukine tri popularna automobila na banzin veoma rizična.

U 2023. godini, Porsche je isporučio 87.355 vozila Macan, dok su Boxster i Cayman zajedno prodati u 20.518 primeraka.

Uzimajući u obzir da je nemački proizvođač prodao ukupno 320.221 automobil prošle godine, 718 i Macan čine nešto više od trećine, sa 107.873 jedinica.

Brojevi za prvu polovinu 2024. su skoro iste. Porsche je prodao 39.167 Macana, dok su sportski automobili iz familije 718 imali 11.886 isporuka. Sa ukupno 155.945 automobila isporučenih kupcima do juna, popularni krosover, kupe i kabriolet modeli ponovo su predstavljali otprilike trećinu obima prodaje, sa 51.053 jedinice.

Električni Boxster i Cayman će stići 2025. Ali postavlja se pitanje: da li će se entuzijasti zagrejati za ideju da voze ove automobile bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem?

Prelazak na EV znači da će manuelni menjač takođe postati stvar prošlosti. Bez obzira na to koliko su dobre električne zamene, Porsche će verovatno izgubiti deo klijenata koji bi inače kupili vozilo sa sportskim performansama pogonjeno benzinskim motorom.

Cena takođe može biti problem. Istorija nas je naučila da su električna vozila skoro uvek skuplja od ekvivalentnih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ubijanje 718 sa konvencionalnim pogonom značiće da će kupovina Porschea sa 2 vrata i benzinskim motorom postati znatno skuplja.

Trenutno, bazični Cayman u SAD košta 74.795 dolara, dok najjeftiniji 911 počinje od 122.095 dolara. To je razlika od 47.300 dolara koja će verovatno odvratiti mnoge kupce.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare