Još 2020. godine postojala je priča o triju superautomobila koji su godinama sedeli u napuštenom kineskom salonu. Prošle su četiri godine, a egzotična vozila su i dalje zaključana u napuštenoj zgradi koja je nekada bila salon Ferrarija i Maseratija u gradu Guangdžou.
Ugašen 2012. godine, ubrzo nakon što je tada potpredsednik Si Đinping usvojio zakone o borbi protiv korupcije koji imaju za cilj da obeshrabre potrošnju vrhunskih proizvoda, salon je zatvorio svoja vrata sa tri superautomobila unutra. A prema nedavnim snimcima YouTubeovog kanal „effspot“, vozila su još uvek tamo. Tačnije, „sede“ na istom mestu već 12 godina.
Na prvi pogled izgleda da su superautomobili u besprekornom stanju, ali debeli sloj prašine koji ih prekriva i izduvane gume su jaki nagoveštaji da ne dobijaju nikakvo održavanje. To je loša vest za bilo koju vrstu vozila, a kamoli za superautomobile čija cena ima šest cifara.
Porsche Carrera GT je verovatno najikoničniji deo trojca. Jedna od samo 1.270 jedinica napravljenih od 2004. do 2006. godine, ova Carrera GT je redak dragulj zbog svoje „Zanzibar“ crvene metalik boje. To je zato što su samo tri urađena u ovoj spektakularnoj boji.
Ali Ferrari 575 Superamerica iz 2005. parkiran ovde je takođe prilična retkost. Iako je Ferrari proizveo 599 jedinica, samo 43 automobila su imala manuelni menjač kao ovaj tamno sivi primerak.
Što se tiče Corvette, to je žuti model pete generacije Z06. Nije ni blizu tako retkost kao 575 Superamerica, ali C5 Z06 se danas polako razvija u punopravni klasik.
Nejasno je da li su Ferrari i Chevy novi uvezeni u Kinu, ali Carrera GT je bolje dokumentovan superautomobil. Priča kaže da je prodat u Rusiji i Nemačkoj pre nego što je završio u Aziji kao vozilo male kilometraže sa samo 4.581 km na brojčaniku.
Ali koja je tačno priča iza ovog salona? Pa, ispostavilo se da je salon bankrotirao, a vlasnik je pobegao sa novcem koji je uzeo kao depozite kupaca. Vlasnik izložbenog prostora je zaključao mesto i odbio da „oslobodi“ vozila dok se dug ne isplati.
Postoji i priča o tome da Porsche China pokušava da spase Carreru GT, ali pokušaj je bio neuspešan. Što je još gore, automobili se ne mogu ponovo registrovati prema kineskim zakonima. Dakle, iako je prošlo više od decenije otkako je salon napušten, sudbina ovih superautomobila ostaje nejasna.
I to je više nego samo problem koji uključuje tri „kul“ sportska automobila koji propadaju. Plafon izgleda kao da će se urušiti, tako da ova vozila tamo više nisu bezbedna.
Autorepublika.rs