Bilo je potpuno jasno da će dobiti vrhunski T-Hybrid pogon iz aktuelnog 911 Carrera GTS-a. To znači i kraj za 3,8-litarski biturbo motor, koji odlazi u penziju. Umesto njega, sada je ugrađen 3,6-litarski šestocilindarski bokser iz GTS-a – ali za ovu verziju znatno unapređen. Naime, umesto jednog, sada koristi dva električna turbo-punjača.

Rezultat je 711 KS pri 6.500–7.000 o/min (61 KS više nego do sada) i maksimalni obrtni moment od 800 Nm, koji je bio dostupan i ranije, ali sada u ogromnom rasponu od 2.300 do 6.000 o/min. Ljubiteljima 911-ice je već jasno: ovo ga čini najsnažnijim serijskim 911 Turbo S svih vremena.

I gotovo sigurno najbržim. Ubrzanje 0–100 km/h sada traje 2,5 s (pre: 2,7 s). Do 200 km/h stiže za samo 8,4 s (–0,5 s). Problem je što Porsche tradicionalno daje vrlo konzervativne podatke, pa ne bi čudilo da stvarni sprint bude bliži 2 sekunde. Maksimalna brzina: 322 km/h.

Biturbo T-Hybrid pogon uključuje i 400-voltni visokonaponski sistem, kao i iz GTS-a poznatu laganu bateriju od 1,9 kWh. Snaga se prenosi na sva četiri točka preko osmostepenog PDK menjača sa integrisanim elektromotorom. Povećanje mase u odnosu na prethodnika iznosi 85 kg. Turbo S nikada nije bio lagan (1.715 kg s vozačem), a sada prvi put prelazi 1.800 kg.

Kupce to neće mnogo brinuti, jer je automobil u svim aspektima postao brži. Na Nordšlajfeu – i to drastično. Hibridizovani 911 Turbo S ostvaruje vreme kruga za 14 sekundi bolje od prethodnika. Službeno potvrđeno vreme u serijskoj konfiguraciji: 7:03,92 minuta. Za to nisu zaslužne samo veće performanse, već i unapređenja ogibljenja. Posebno nova generacija pneumatika sa boljim prianjanjem na suvom – Porsche još ne otkriva proizvođača – ali znamo da zadnja osovina sada koristi pneumatike šire za 10 mm (325/30 ZR 21), dok napred ostaje 255/35 ZR 20.

Porasle su i standardne keramičke kočnice: diskovi napred sada imaju 420 mm, a pozadi 410 mm (pre: 390 mm). To su najveće PCCB kočnice ikada ugrađene u dvosede. Tu su i nove kočione pločice, koje poboljšavaju performanse i osećaj na pedali.

Zahvaljujući T-Hybrid pogonu sa svojim visokonaponskim sistemom i baterijom, inženjeri su Turbo S opremili standardnim elektrohidrauličnim sistemom Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC). Ovaj sistem koristi ukrštene aktivne stabilizatore, u kojima se pritisak menja protokom ulja u zavisnosti od situacije u vožnji. Na taj način smanjuje se naginjanje pri promeni smera i povećava agilnost na ulasku i izlasku iz krivina.

Spolja, 911 Turbo S facelift prepoznaje se po novim, vertikalno postavljenim klapnama za hlađenje napred (kao i kod 911 GTS-a, pitanje ukusa), dok se pozadi ističu nove otvore za ventilaciju i redizajnirane završetke titanijumske izduvne cevi. Opcionalno su dostupne ovalne titanijumske završne cevi sa posebnom strukturom.

Nova izduvna linija je 6,8 kg lakša od prethodne, a Turbo sada ima znatno izraženiji zvuk. Do sada je bio poznat po prigušenom, gotovo „usisivač“ tonu, ali prema iskustvu sa 911 GTS-om, novi motor ima znatno snažniji karakter. Porsche navodi da motor „namerno koristi asimetrične faze otvaranja ventila, koje dodaju nove frekvencije zvuku motora“. Mi dodajemo: ako bude zvučao kao GTS, sve je u redu.
Inače, koeficijent otpora vazduha 911 Turbo S Coupé smanjen je za 10% u najefikasnijoj postavci aktivnih aerodinamičkih elemenata.

Serijski, 911 Turbo S Coupé dolazi kao dvosedež. Na zahtev, zadnja sedišta se mogu dobiti bez doplate. Kabriolet verzija standardno ima zadnja sedišta. U serijsku opremu spadaju HD-Matrix LED farovi, Sport Chrono paket sa indikatorom temperature pneumatika, specijalno podešeno adaptivno ogibljenje i adaptivna 18-podeona sportska sedišta Plus sa memorijom. Za Coupé je opcionalno dostupan preklopivi, lagani sportski školjkasti sedište iz modela 911 GT3.
magazinauto.com