Postojanje terenske verzije legendarnog Porschea 911 više nije nikakva posebna novost. Još tokom osamdesetih godina prošlog veka, modifikovani kupei su uzeli učešća u nadmetanju Pariz-Dakar, dok je pre godinu dana na tržište ušao i maloserijski model Porsche 911 Dakar. Naravno, izradom ovako koncipiranih 911-ica se bave i male, privatne radionice, studiji za tjuning.
Sada je stigao i izveštaj o tome kako je Porsche 911 postavio neobičan rekord u uslovima ofrouda, a on se tiče discipline koja predviđa najvišu dostignutu visinu tokom samouspinjanja.
Za trku na zapadnoj strmini aktivnog vulkana Ojos del Salado (Oči Saladoa), Porsche je izradio dva prototipa. Za osnovu je odabran serijski kupe Porsche 911 Carrera 4S, ali je obim sprovedenih modifikacija pozamašan. Glavna inovacija se tiče ugradnje reduktora točkova, kao što je to slučaj kod portalnih osovina, a izvršene su i prateće promene na sistemu ogibljenja. Kao rezultat svega toga dobili smo uvećani klirans na impresivnih 350 milimetara!
Dodatno samopouzdanje konstruktora u vezi s tim da će se ovaj primerak 911-ice poneti odlično van puta je unapređeno snažnom ravnom zaštitom podvozja napravljenom od laganih, izdržljivih aramidnih vlakana. Sliku upotpunjuju „maligne“ terenske gume, specijalni karoserijski dodaci s proširenim lukovima točkova i krovni nosač. Ispred je postavljeno vitlo (bilo je korisno za rekordere). Unutra se nalaze sedišta izvedena uz obilatu upotrebu ugljenika i opremljena sigurnosnim pojasevima za vezivanje u pet tačaka.
U zadnjem kraju vozila je zadržan standardni trolitarski bokser motor s dva turbopunjača, koji proizvodi 450 KS. Nije pretrpeo nikakve modifikacije, kao ni sedmostepeni manuelni menjač, ali za uspon automobili nisu bili pogonjeni benzinom, već sintetičkim gorivom zvanim eFuels, koje se od prošle godine proizvodi u Čileu.
A jedan od dva automobila je opremljen eksperimentalnim mehanizmom za upravljanje SpaceDrive. Taj je razvijen od strane grupacije Schaeffler i nema upravljačku osovinu (već je primenjeno upravljanje putem žičane veze – ride wire).
Pobednik Le Mana i mnogih drugih takmičenja, francuski trkač Roman Dumas je vozio upravo ovaj kupe. On i njegov tim su već bili na obroncima vulkana Ojos del Salado prošle godine – tada su izveli penjanje na usponu koje se završilo na visini od 6.007 metara.
A baš pre neki dan je kompletirana rekordna vožnja do visine od 6.734 metara nadmorske visine! Prethodni rekord (6.694 metra) pripadao je pripremljenim terenskim vozilima Unimog i trajao je skoro četiri godine. Poređenja radi, čuvena planinska trka Pikes Peak završava se na 4.302 metra i vozi se po asfaltiranom drumu.
AutoRepublika