Ne brinite, neće stvarno propasti Mercedes, ovo je stav tradicionalno opreznih Nijemaca, i to ne svih, već samo onih koji predstavljaju trgovinsku mrežu trokrake zvezde.
Zebnje distributera Mercedesa na oko deluju nadrealno, posebno imajući u vidu fenomenalne prodajne rezultate u drugom tromesečju, pri čemu najmanje mislimo na ukupan zbirni plus od 6% i isporučenih 515.700 jedinica, već najpre na prodajni miks u kom dominiraju veoma luksuzni četvorotočkaši.
Pismo koje je procirkulisalo kroz trgovačku mrežu koja zastupa plemenitu marku iz Štutgarta ka upravnom odboru firme, sadrži informacije koje otkrivaju razloge brige i nezadovoljstva dilera. Trgovački bes je usmeren na vrh uprave Mercedesa, preneo je Business Insider, a ujedno su obelodanjeni i razlozi koji su doveli do pojačanog rada tiroidne žlezde nadležnih u prodajnom sistemu trokrake zvezde.
Fokus nezadovoljstva trgovaca se krije u primenjenoj poslovnoj strategiji kompanije. Tvrdoglava i dosledna primena iste bi mogla da dovede do toga da se tradicionalni „mečkari“ okrenu ka drugim germanskim, pa i ostalim premijum markama. Dileri optužuju rukovodstvo da usmerava kompaniju „u punoj brzini ka neprobojnom zidu“, istovremeno pozivajući na prilagođavanje cenovne politike izmenjenim uslovima na tržištu.
Ono što trgovcima najpre bode oči jeste rast cena novih vozila, posebno izraženo s prelazom iz jedne u drugu generaciju. Ljudi navode da se više ne mogu pravdati povećanja cene u datim tržišnim okolnostima i da će shodno tome, mnogi modeli ostati van flota automobila koje tradicionalni kupci obnavljaju, samo zato što su postali jednostavno preskupi.
Važni igrači u lancu snabdevanja Mercedesovim četvorotočkašima pozivaju na primenu niza mera kako bi se rešili tekući problemi. Prvi prioritet se tiče sniženja cena. Oni navode da su cene u rastu čak i s izmenom modelnih godina, što predstavlja dodatno i poresko opterećenje za kompanijeske kupce.
Distributeri Mercedesa naglašavaju i fatalnu logiku paketiranja vozila. Kritike su usmerene ka ideji da se određene stavke opreme nude samo kroz set drugih detealja čime se dolazi do drastično više cene, što je posebno vidno kod predstavnika u nižim segmentima, to jest u A i B Klasi. Trgovci takođe zahtevaju i značajno poštenije odmerene cene za polovnjake drugih brendova koji predstavljaju deo paketa „staro za novo“ prilikom kupovine novog vozila. Ljudi navode da je ovo prosto neophodno kako bi se barem delimično ublažili efekti koje generiše suluda politika cena.
Dakle, primetna je nervoza u sloju predstavnika trgovinske mreže Mercedesa i na to nisu imale uticaja fenomenalne prodajne brojke. Da li će i kakva će reakcija uprave kompanije uslediti na nemir dilera, ostaje da vidimo. Ono što je za sada jasno, jeste to kupci prihvataju ulogu ovce, i oni nesvesni da su ogromne količine novca izašle iz primarne emisije kako bi se svet iščupao iz „korona krize“.
Inače, evo i delića tih impresivnih podataka. Pordaja Mercedesa u segmentu BEV je skočila na 56.300 primeraka u drugom kvartalu, što je za čak 123% bolji skor. Rast prodaje se najpre tiče modela EQA (+73%) i EQB (+83 %), ali i modela EQE (+157%). Mercedes-Benz je tokom prvog polugođa 2023. godine prodao 102.600 primeraka vozila iz klase BEV (+121%), s tim da je ovo takođe podatak s globalnog nivoa. Od ukupne prodaje, 11% se odnosilo na čisto električna vozila.
AutoRepublika