Parking senzori ne mogu da upozore na provaliju.
Land Rover je 2022. objavio reklamu u kojoj se mogu videti tri Defendera kako silaze sa broda, voze se gradom i kroz pustinju, pokazujući svoje terenske sposobnosti. Na kraju se dva parkiraju u rikverc na padini uz liticu, dok je treći krenuo ka provaliji. Kad se vozač približio ivici, parking senzori su ga upozorili da se stane, zaustavljajući ga pred samom provalijom.
Vladino telo koje prati oglašavanje u Velikoj Britaniji i radi na obezbeđivanju odgovornog, istinitog i poštenog oglašavanja, Agencija za standarde oglašavanja (ASA), primila je dve žalbe u kojima se osuđuje opasno obmanjujući sadržaj oglasa.
Konkretno, problem je što parking senzori vozila ne mogu da upozore na ivicu provalije, kao što je prikazano na snimku. Dakle, ako bi se vozač oslonio na parking senzore prilikom vožnje unazad, auto bi jednostavno krenuo unazad i pao preko ivice, a senzori se ne bi oglasili. Agencija je zaključila da oglasi pogrešno predstavljaju funkcionalnost parking senzora.
Vozač koji pod uticajem reklame pokuša da upotrebi parking senzore na litici mogao bi da rizikuje život. Presuda ASA sprečila je Jaguar Land Rover da ponovo prikaže reklamu u Velikoj Britaniji. Ali kao što se vidi, dostupna je i dalje na Jutjubu.
B92.