23. Januara 2024.

Počinje proizvodnja nove Škode Kodiaq

Češka kompanija najavila serisjku proizvodnju nove generacije svog najvećeg SUV-a.

Škoda Auto pokrenuće serijsku proizvodnju druge generacije Kodiaqa, svog vodećeg SUV modela, u fabrici u Kvasinu, u Češkoj. Pripremajući fabriju za novi model, kompanija je izvršila značajna ulaganja u modernizaciju proizvodne linije.

Prebacivanjem proizvodnje nove generacije Superba iz Kvasinija u Bratislavu u Slovačkoj, češki proizvođač automobila je stvorio dodatne kapacitete u Kvasiniju za proizvodnju uspešnih SUV modela Kodiaq i Karoq.

Novi Kodiaq imao je svetsku premjeru u oktobru, a u ponudi će biti benzinci, dizelaši i plug-in hibrid sa velikim električnim dometom.

Dizajn bi se mogao nazvati varijacijom na temu prethodnog modela, ali sa dosta modernizovanih detalja. I dalje postoje podeljeni farovi, bočna silueta je sada izduženija, a modernizovana su i stop svetla koja su sada povezana tankom LED trakom.

Sve u svemu, kada je reč o dizajnu, Škoda je očigledno igrala na sigurno jer je reč o jednom od najvažnijih modela brenda, koji je do sada prodat u više od 800.000 primeraka.

Novi Kodiaq je “razvučen” na 4.758 mm (+61 mm u odnosu na prethodnika), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo isto (2.971 mm). Automobil je minimalno uži i niži od prethodnika.

Praktičnost je bez premca u ovom segmentu, a tu je i prtljažnik od 910 litara, što je 75 litara više nego ranije. Ako izaberete model sa sedam sedišta, zapremina prtljažnika se smanjuje na sasvim solodnih 340 litara iza trećeg reda.

Od motora, ima ponešto za svakoga – sve počinje sa 1.5 TSI koji koristi “laku” hibridnu tehnologiju i ima 150 KS, kao i tehnologiju za deaktivaciju dva cilindra pri manjim opterećenjima. Veći 2.0 TSI ima 204 KS i dolazi sa pogonom na sve točkove, dok se 1.5 TSI nudi samo sa pogonom na prednje točkove.

Oni koji i dalje žele dizel motor mogu se opredeliti za 2.0 TDI sa 150 KS i prednjim pogonom ili sa 193 KS i pogonom na sva 4 točka. Menjač je automatski sedmostepeni.

Na kraju, tu je i plug-in hibrid sa pogonom na prednje točkove i 204 KS, koji samo na električni pogon može da se vozi i do 100 km. Baterija se može puniti na punjačima naizmenične struje snage do 11 kW, a na jednosmernim do 50 kW.

U unutrašnjosti, velika novost je pomeranje ručice menjača na stub upravljača (sve verzije su sa automatskim menjačem).

Multimedijalni sistem je dostupan u veličinama od 10 ili 13 inča, u zavisnosti od paketa opreme. Ispod velikog ekrana se nalaze funkcijska dugmad koja se mogu konfigurisati za podešavanje funkcija klima-uređaja, audio-sistema, grejanja i hlađenja sedišta…

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare