5. Aprila 2025.

Počinje moto-sezona u Banjaluci, obratite pažnju

Moto-klub “Istok” iz Banjaluke danas otvara ovogodišnju, 15. moto-sezonu, i tom prilikom žele poslati poruku da su bajkeri vrlo ranjivi učesnici u saobraćaju, i pozvati na dodatan oprez.

Ističu da ih ljudi ne primjećuju, zbog čega žele skrenuti pažnju na vozače da pogledaju u retrovizor, daju pokazivač pravca jer u bilo kakvom kontaktu motora s automobilom nastaju lomovi, kvarovi i sl.

Darko Savić, član Moto-kluba “Istok”, za “Nezavisne” priča da se u subotu sastaju u “Buku”, s tim da druženje počinje u 10 časova, u 12 je planiran defile kroz grad, nakon čega slijedi kratko druženje sa građanima i najmlađima pred “Boskom”.

“Svi vole da se popnu na motor, popričaju s nama i fotografišu se”, priča on.

Prema njegovim riječima, ovu veselu bajkersku ekipu pokreće smijeh i dobro raspoloženje, a kad se druže tada nema ni bolesti niti bilo čega negativnog. Interesantno je da već sljedećeg mjeseca njih trojica-četvorica planiraju krenuti na put dug 8.000 km, kada će iz Banjaluke krenuti put Bakua.

“Većinom biramo južnije krajeve, jer je maj, i ne želimo ići daleko na sjever. Tako 9. maja nas trojica-četvorica planiramo otići do Bakua, na Kaspijsko more. To je prilično lijepa destinacija, razrađen je plan, a još treba da prikupimo dokumente. Trebaće nam viza za Jermeniju, koja se može dobiti na granici, ali azerbejdžanska je sporna i možda ćemo imati malo problema jer je prilično zatvorena zemlja. Cilj je doći do Bakua, koji važi za Pariz Orijenta”, rekao je Savić i pojasnio da je problem ući u Jermeniju, jer se ne može iz Azerbejdžana, Turske, te mogu samo iz Gruzije.

“Jedan od razloga zašto biramo tu stranu je i finansijski aspekt. Recimo, u Azerbejdžanu je litar goriva 0,67 evra. Planiramo ostati tri nedjelje, a preći ćemo oko 8.000 km, do tamo i nazad, s tim da prolazimo kroz Albaniju, Grčku, Tursku, Gruziju, Jermeniju, Azerbejdžan, a u povratku i Bugarsku. Mi smo opredijeljeni na penzionersku vožnju, ne želimo da se umaramo jer previše je voziti 600-700 km, izgubio bi se smisao. Naš cilj je 300-350 km na dan, a ova ekipa zajedno je prešla bar 100.000 km”, ističe on te dodaje da im je saobraćajna i kompletna bezbjednost na prvom mjestu, s tim da, navodi, poštuju sva pravila.

Kako kaže, na sastanku će se dogovoriti gdje će cijeli klub ići u junu, a zasad je prijedlog da se ide na Crno more, Rumuniju, Bugarsku ili za Lekfadu.

“Najviše je išlo nas 18, a prošle godine se nas 12 uputilo u Španiju, preko Italije i Francuske. No, ako ne idemo van zemlje, onda odemo do Šipova na ribu, u Bihać ili Martin Brod. To je dobra tura, malo se družimo, a smijeh je moja terapija. Imam dosta godina (62), a ušao sam u klub sa 48. Ja ovdje nemam ni šećer ni pritisak”, priča Savić navodeći da iza sebe imaju bar milion anegdota, a ispričao nam je jednu.

“Krenuli smo na Crno more, a sa nama je išao jedan kolega iz Karlovca, rođak drugara iz kluba. On je prije polaska kupio nov motor, malo jači nego što je imao, i mislim da je u jednoj krivini precijenio snagu motora i došlo je do prevrtanja, pada i ozbiljnih razmišljanja da se prekine putovanje. Hvala bogu, ništa nije bilo, on je malo ugruvao koljeno, ali motor se raspao. Tada nailaze dva drugara, Igor i Mrva, gledaju one razasute dijelove i kažu da će ga sastaviti za pola sata. Pomislio sam da nema šanse. Pola sata je trebalo da se motor sastavi, uz pomoć vezica, sportske trake, španera, a našli smo u travi i komandnu tablu, uklopili je i momak je na kraju završio cijelu turu. Koljeno je prošlo nakon tri dana banjanja u Crnom moru”, istakao je on.

Sa njima u klubu su, ističe, Marija i Maja, dvije punopravne članice.

“Mlade su, a mogu reći da obje voze bolje i brže od pojedinih članova”, ističe on.

Pojašnjava da prijava za članstvo ide preko nekoga iz kluba, koji novaku postaje mentor, a klub odlučuje da li će ta osoba doći u klub i stažirati godinu dana.

“Ako mi kažemo da on nije za klub, to je to. Obaveza nema, s tim da stažista treba da se ponaša kao član kluba, putuje s nama, druži se. Nakon godinu dana, Skupština kluba za prijem novih članova zasjeda i odlučuje da li ga primamo ili ne. Ukoliko ima više od jednog protiv, nema prijema. Ako je jedan protiv, onda razgovaramo s njim da nam objasni šta je razlog, jer će za jedan glas Skupština prihvatiti većinu. Kad uđeš u klub, dobijaju se boje na leđima prsluka. Članarina je 120 KM godišnje, i obaveza je da se učestvuje u našim aktivnostima, otvaranje sezona, priprema motorijade, odlazak na druge motorijade i slično”, zaključuje Savić.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest


1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare
Predrag
Predrag
3 dana prije

korektno, jednostavno, i ja bih Darku i kolegama pozelio … mirne kilometre