Pod rumunskom markom Dacia, u novembru prošle godine predstavljen je Duster treće generacije na platformi CMF-B. A puna prezentacija modela pod znakom Renaulta održana je u proleće ove godine u Turskoj, jer je turska fabrika postala glavna proizvodna lokacija za Renaultov SUV (Dacia Duster se proizvodi u Rumuniji).
Dakle, sada su u ovoj zemlji objavljeni nivoi opreme i cene novog Dustera i počela je prodaja. Zanimljivo je da se na turskom tržištu zvanično predstavljaju i automobili Dacije – uključujući prethodni, Duster prethodne iteracije. Međutim, treća generacija SUV-a će tamo očigledno biti dostupan isključivo kao Renault.
Spolja, „francuski“ SUV se razlikuje od svog rumunskog brata u dizajnu prednjeg dela. Ovaj Duster ima originalnu rešetku hladnjaka, a umesto uobičajenog romba ima veliki „Renault“ natpis.
Dimenzije automobila su takođe, generalno, iste. Dužina Renaultovog SUV-a je 4.343 mm, međuosovinsko rastojanje je 2.658 mm. Razmak od tla, u zavisnosti od verzije, varira od 209 do 217 mm. Unutrašnjost je ista kao Dacijina, ne računajući amblem na volanu: čak su ostavili i potpis „Y” za rumunsku kompaniju.
Osnovni SUV je opremljen trocilindričnim motorom 1.0 TCe LPG (TNG), koji radi na benzin i „plin“ (maksimalna snaga je 100 KS). Ova verzija ima šestostepeni manuelni menjač i pogon na prednje točkove.
Sledeća verzija u cenovniku je potpuni hibrid E-Tech sa pogonom na prednje točkove sa četvorocilindričnim atmosferskim 1.6 i električnim motorom, čija je ukupna snaga 145 KS.
A na vrhu ponude je blagi hibrid Renault Duster od 130 konjskih snaga sa benzinskim turbo trocilindrašem 1.2 TCe, 48-voltnim starter-generatorom, 6MT i pogonom na sve točkove.
Ni kod turske verzije nema dizel motora.
U Turskoj, Renault Duster se trenutno nudi u dva nivoa opreme. Osnovna verzija Evolution uključuje: felne od 17 inča, zadnje doboš kočnice, LED optiku, klima uređaj, virtuelnu instrument tablu (7 inča), multimedijalni sistem sa ekranom osetljivim na dodir od 10,1 inča, kameru za pogled unazad, prednje i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, vazdušne zavese, tempomat, sistemi za automatsko kočenje, upozorenje na napuštanje trake i prepoznavanje znakova.
Duster Techno uključuje disk kočnice na sva četiri točka, svetla za maglu, automatsku klimu, bežično punjenje za pametni telefon i sistem za automatsko uključivanje farova.
Opcije uključuju felne od 18 inča, grejanje volana i sedišta, sveobuhvatne kamere, sistem za praćenje mrtvog ugla, unutrašnja LED svetla (mogu da se prikače, na primer, na centralni tunel ili na poklopac prtljažnika), kuke, držače gedžeta.
Novi Renault Duster sa 1.0 TCe TNG košta od 1.249.000 turskih lira, što je oko 35 hiljada evra. Cena hibrida E-Tech počinje od 1.530.000 lira (oko 43 hiljade evra), a blagi hibrid Duster sa pogonom na sve točkove koštaće najmanje 1.580.000 lira (oko 44,4 hiljade evra). Iznenađeni smo cenama…
Prethodna generacija krosovera Dacije Dustera dostupna u Turskoj nema hibridne verzije, a konfiguracija je lošija. Ali ima dizel motor plus više opcija za pogon na sva četiri točka. Cena takvog Dustera je od 1.189.900 lira (oko 33,4 hiljade evra).
Kasnije će novi Renault Duster turske proizvodnje stići u druge zemlje. Međutim, još ne postoji tačan spisak izvoznih tržišta. Najverovatnije će obuhvatiti Bliski istok i Afriku.
AutoRepublika